خسارت میلیاردی باج افزارها در سراسر دنیا

خسارت میلیاردی باج افزارها در سراسر دنیا
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹

باج افزارها طی یک سال گذشته خسارت سنگینی در سراسر دنیا به بار آورده‌اند.

به گزارش گرداب، کارشناسان شرکت امنیت سایبری گروپ آی‌بی در گزارشی تازه از خسارت سنگین حملات باج افزاری به شرکت‌ها و سازمان‌های سراسر دنیا خبر دادند.  

بنا برگزارش این شرکت، از نیمه دوم سال 2019 تاکنون میزان خسارتی که باج افزارها در سراسر دنیا به بار آورده‌اند بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است. 

در گزارش گروپ آی‌بی آمده است:
" از اواخر سال 2019 تاکنون موج جدیدی از حملات باج افزاری شکل گرفته و اکثر باج افزارها روی حمله به شرکت‌های دولتی و تجاری متمرکز شده‌اند. طی یک سال گذشته بیش از 500 حمله باج افزاری به شرکت‌های 45 کشور دنیا ثبت شده است. بنابر برآورد Group-IB پایین‌ترین میزان خسارت ناشی از فعالیت‌ این برنامه‌ها بیش از 1 میلیارد دلار بوده است. خسارت واقعی باج افزارها بسیار بیشتر از این مقدار است، چراکه شرکت‌های قربانی اغلب ترجیح می‌دهند باج درخواستی را پرداخت کرده و در مورد حادثه سکوت کنند، یا اینکه حمله با انتشار داده‌های شبکه قربانی همراه نبوده است. "

نزدیک به 60% از اهداف مهاجمان در آمریکا، 20% در کشورهای اروپایی، 7% در آسیا واقع‌شده‌اند. بیشترین قربانیان طی یک سال گذشته در بخش تولید، خرده‌فروشی، مؤسسات دولتی و بهداشت ثبت‌شده‌اند.