اخذ مالیات کانادا از شرکت های فناوری

اخذ مالیات کانادا از شرکت های فناوری
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹

شرکت های ارائه کننده سرویس های دیجیتال باید از ۲۰۲۲ میلادی در کانادا مالیات بپردازند.

به گزارش گرداب، کانادا تصمیم دارد از ۲۰۲۲ میلادی برای شرکت های تهیه کننده سرویس های دیجیتال مالیات وضع کند و تا زمانیکه کشورهای بزرگ به یک روش هماهنگ برای مالیات بندی این شرکت ها دست یابند، کانادا سیستم خود را اجرا خواهد کرد.

قانون مالیات جدید کانادا از یکم ژانویه ۲۰۲۲ میلادی اجرا می شود و طبق تخمین ها طی ۵ سال درآمد دولت فدرال را ۲.۶ میلیارد دلار افزایش می دهد.

وزیر اقتصاد کانادا در این باره می گوید: شهروندان کانادایی خواهان سیستم مالیاتی عادلانه ای هستند که همه سهم خود را می پردازند. کانادا در صورت لزوم حتی به طور یک جانبه مالیات بر شرکت های بزرگ فناوری را اجرا می کند تا آنها نیز مانند هر شرکت فعال دیگری در این کشور سهم خود را خود بپردازند.

جزئیات بیشتر درباره مالیات شرکت های فناوری در بودجه سال آینده کشور ارائه می شود.

علاوه بر آن فروشندگان بزرگ خارجی که در کانادا حضور فیزیکی ندارند نیز باید فرایند جمع آوری مالیات بر فروش محصولاتی مانند اپ های موبایل، بازی های ویدئویی و سرویس های پخش زنده را آغاز کنند. در این بخش نیز طی ۵ سال احتمالا ۱.۲ میلیارد دلار کانادایی مالیات جمع آوری می شود.

در حال حاضر سازمان «توسعه و همکاری های اقتصادی» مشغول تهیه روشی واحد برای دریافت مالیات از شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک است. این در حالی است که شیوع ویروس کرونا به شدت به بودجه کشورها فشار وارد کرده است.

کانادا نیز درباره تاخیر در دستیابی به توافق در این زمینه اظهار نگرانی کرده است. از سوی دیگر احتمال وضع مالیات بر سرویس های دیجیتال سبب شد دولت دونالد ترامپ در مقابل کشورهای دیگر را تهدید کند.