Gerdab.IR | گرداب

سناريوي جديد آمريكا براي بهبود وجهه جنگ‌طلبانه خود

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹

یک سايت آمريكايي نزديك به گروه‌هاي تروريستي روز گذشته در اقدامي بي‌سابقه فهرستي متشكل از نام 135 سياستمدار انگليسي را كه از تهاجم ارتش آمريكا به عراق حمايت كرده بودند، منتشر كرد تا به قتل برسند.

آمريكا كه سخت در تلاش است تا وجهه جنگ‌طلبانه و منفور خود در جهان را به ويژه بعد از جنايات جنگي كه در عراق و افغانستان مرتكب شده است تا حدودي بهبود بخشد، هم‌اكنون سناريوي جديدي را در اين زمينه آغاز كرده است.

به گزارش گرداب، سايت آمريكايي "رولوشن مسلم" كه از سايت‌هاي نزديك به گروه‌هاي تروريستي است روز گذشته در اقدامي بي‌سابقه فهرستي متشكل از نام 135 سياستمدار انگليسي را كه از تهاجم ارتش آمريكا به عراق در سال 2003 ميلادي حمايت كرده بودند، منتشر كرد و اعلام كرد كه اين افراد در سراسر جهان تحت پيگرد قرار دارند تا به قتل برسند.
 
در اين سايت همچنين راهكارهايي براي پيدا كردن اين افراد در اماكن عمومي و به قتل رساندن آنان ارائه شده است.
 
هر چند به نظر مي‌رسد انتشار اين فهرست بيشتر جنبه نمادين داشته باشد، اما اين اقدام قطعا به افزايش تدابير امنيتي براي صيانت از سياستمداران هوادار جنگ منجر خواهد شد.
 
آمريكا كه خود براي آغاز جنگ عراق حتي بدون دليلي موجه كه مورد تأييد شوراي امنيت سازمان ملل قرار گرفته باشد، اصرار داشت و اصلا اين جنگ را نيز تنها به بهانه يافتن سلاح‌هاي كشتار جمعي در عراق كه البته هيچ‌گاه نيز پيدا نشدند، آغاز كرد، هم‌اكنون سخت در تلاش است تا به طريقي وجهه منفور خود را تا حدي بهبود بخشد. براي همين منظور نيز از هر شيوه‌اي استفاده مي‌كند؛ از انكار جنايات جنگي فجيعي كه در اين سرزمين مرتكب شده است، گرفته تا راه‌اندازي چنين پايگاه‌هاي اينترنتي و انتشار چنين فهرست‌هايي براي نابود كردن
سياستمداران هوادار جنگ در اين كشور و ديگر كشورهاي متحد آن.

شواهد بسياري وجود دارد مبني بر اينكه القاعده كه يك شبكه تروريستي است و تشكيل شده از افراطي‌گراياني كه خود را به دين مقدس اسلام نسبت مي‌دهند، محصول خود آمريكا است و هم‌اكنون آمريكا اين شبكه تروريستي را بهانه قرار مي‌دهد تا به بسياري از نقاط جهان به ويژه در خاورميانه حمله كند.
 
منبع: فارس