جریمه شرکت های فناوری با قانون جدید اتحادیه اروپا

جریمه شرکت های فناوری با قانون جدید اتحادیه اروپا
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹

قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا هفته جاری ارائه می شود و طبق آن شرکت های فناوری خاطی مجبور خواهند بود ۶ درصد درآمد سالانه را جریمه بپردازند.

به گزارش گرداب، طبق قانون جدید اتحادیه اروپا شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک در صورت مقابله نکردن با محتوای غیرقانونی و آشکار نکردن اطلاعات درباره تبلیغات با جریمه ای تا ۶ درصد درآمد سالانه خود روبرو می شوند.

مفاد این قوانین قرار است هفته جاری اعلام شوند

تیری برتون کمیسر بازار داخلی اروپا قبلا تاکید کرده بود شرکت های بزرگ فناوری باید مسئولیت بیشتری قبول کنند. او قرار است پیش نویس قانون سرویس های دیجیتال را در ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) اعلام کند.

این قانون تعریف وسیعی از پلتفرم های آنلاین ارائه کرده و شامل مواردی می شود که بیش از ۴۵ میلیون کاربر (معادل ۱۰ درصد جمعیت اتحادیه اروپا) در آن عضو هستند. همچنین شرکت های بسیار بزرگ فناوری ملزم هستند نگرانی های مربوط به سیاست های عمومی و ریسک های سیستماتیکی که در معرض سرویس هایش قرار دارد را در نظر بگیرند.

آنها باید اقدامات بیشتری برای برخورد با محتوای غیرقانونی مانند نفرت پراکنی و آزار کودکان ،سواستفاده از پلتفرم ها و دستکاری بین المللی آنها مانند استفاده از ربات ها برای تاثیرگذاری در انتخابات و سلامت عمومی انجام دهند.

شرکت ها ملزم هستند جزئیات تبلیغ کنندگان آنلاین را منتشر کنند و پارامترهای به کارگرفته شده برای پیشنهاد و رده بندی اطلاعات را منتشر کنند. بازرسانی مستقل همخوانی با قوانین اتحادیه اروپا را بررسی می کنند.

فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

با در نظر گرفتن بازخورد کشورهای عضو و پارلمان اتحادیه اروپا،حدود یک سال طول می کشد تا پیش نویس قانون تصویب و اجرایی شود.