حمله گسترده سایبری به سرورهای صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی

حمله گسترده سایبری به سرورهای صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹

کارشناسان مدعی شدند که هکرهای «Pay2Key» به سرورهای سازمان هوافضای اسرائیل حمله سایبری کرده‌اند.

به گزارش گرداب، کارشناسان مدعی شدند که هکرهای گروه «Pay2Key» وابسته به ایران پایگاه جدیدی از اسامی را منتشر کرده‌اند که ظاهراً از سرورهای متعلق به «Etla Systems»، شرکت زیرمجموعه صنایع هوافضای اسرائیل به سرقت رفته است.

در میان این اسامی نام كامیلا اِدری (Camila Edry)، رئیس توسعه پروژه‌های سایبری شركت دیده می‌شود. هکرها با کنایه در کنار این لیست نوشتند:
«صنایع هوافضای اسرائیل شاید فکر کند که آنها از امن‌ترین شبکه برخوردار هستند، اما این ادعا باید ثابت شود.»

این گروه همچنین نوشت که جالب‌ترین قسمت سرورهای التا، دسترسی به پرونده‌های این شرکت شامل پروژه‌ها، فیلم‌ها و تحقیقات مختلف محرمانه و طبقه‌بندی شده بود.

صنایع هوافضای اسرائیل بزرگ‌ترین شرکت هوافضا و دفاعی اسرائیل متخصص در زمینه تولید و ساخت سیستم‌های دفاعی و سلاح‌های پیشرفته برای همه شاخه‌های ارتش و همچنین سایبر و امنیت داخلی است. التا یکی از برترین شرکت‌های الکترونیکی دفاعی اسرائیل محسوب می‌شود که در حال تولید و توسعه رادارها، سیستم‌های هشدار سریع، فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، فناوری‌های جنگ الکترونیکی و محصولات امنیت سایبری است.

هکرها نوشتند:
«آیا من همه چیز را در اختیار دارم؟ چه کسی می‌داند؟»

تاکنون هیچ خواسته‌ای برای باج مطرح نشده است.

بنا به ادعای کارشناسان، در طول 2 ماه گذشته از بدافزار Pay2Key برای سیاه‌نمایی چندین شرکت اسرائیلی استفاده شده است. این گروه هکری اخیراً اعلام کرد که به سرورهای آزمایشگاه هابانا (Habana) متعلق به اینتل نفوذ کرده است.

بدافزار Pay2Key به اندازه ابزارهای مورد استفاده در اجرای حمله سایبری گسترده علیه اهداف ایالات متحده، که طی روزهای اخیر فاش شده، پیچیده نیست. اما نباید آن را دست‌کم گرفت. کارشناسان معتقدند که طبق الگوی رفتاری این گروه، آنها سعی خواهند کرد هر داده‌ای را که موفق به سرقت آن شده‌اند به صنایع هوافضای اسرائیل بفروشند و اگر مذاکرات قطع شود شاید شانس خود را در بازار آزاد امتحان کنند.

کارشناسان سایبری اسرائیلی تخمین می‌زنند که Pay2Key به‌طور رسمی با دولت ایران ارتباط ندارد، اما در ایران مستقر است یا به‌وسیله هکرهای فارسی زبان اداره می‌شود. اعتقاد بر این است که اقدامات آنها انگیزه مالی داشته و نه برای جاسوسی یا اهداف راهبردی بوده است.