مزیت هوش مصنوعی در زمینه بهره‌وری

مزیت هوش مصنوعی در زمینه بهره‌وری
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹

کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی برای خودکارسازی سیستم با هدف بهره‌وری و کسب نتایج بیشتر به کار می‌رود.

به گزارش گرداب، هوش مصنوعی (AI)، که می‌تواند برای خودکارسازی سیستم با هدف بهره‌وری و کسب نتایج بیشتر به کار رود، تغییر چشمگیری در بخش‌های فناوری ایجاد می‌کند. اکنون هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها، از تماس تلفنی تا تشخیص بیماری‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد دقیق دستگاه را با کیفیت ارائه می‌دهد.

سیستم‌های هوش مصنوعی به اندازه کافی مؤثر هستند تا تلاش انسان در زمینه‌های مختلف را به حداقل برسانند. بسیاری از آنها از هوش مصنوعی برای ساخت برنامه‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند که فعالیت‌های مختلفی را به طور منظم در بسیاری از صنایع انجام می‌دهند. برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی کمک می‌کنند تا کار سریع‌تر و با نتایج دقیق انجام شود. انگیزه اصلی هوش مصنوعی عملکردهای بدون خطا و تولیدی است. در سال‎‌های اخیر بسیاری از صنایع استفاده از فناوری هوش مصنوعی را برای به حداقل رساندن تلاش‌های انسانی و همچنین تولید کارآمد و سریع‌تر آغاز کرده‌اند.

طبق گفته مجمع جهانی اقتصاد، هوش مصنوعی در بسیاری از بخش‌ها یک واقعیت است، اما استفاده از فناوری هنوز پتانسیل قابل توجه بیشتری دارد. این مطالعه افزایش بهره‌وری نیروی کار در کشورهای پیشرفته را تا 40 درصد تا سال 2035، به عنوان نتیجه تأثیرات هوش مصنوعی تخمین می‌زند. پیش‌بینی می‌شود سوئد با افزایش بهره‌وری بالا حدود 37 درصد رشد داشته باشد. همچنین به نظر می‌رسد ایالات متحده با 35 درصد و ژاپن با 34 درصد کشورهایی هستند که بسیار تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار دارند. هوش مصنوعی از نظر تئوری در 15 سال آینده بهره‌وری نیروی کار در آلمان و اتریش را تقریباً 30 درصد افزایش می‌دهد.

اتوماسیون هوش مصنوعی در بین کشورها به طور مؤثری در حال افزایش است و تعداد قابل توجهی به نظر می‌رسد. جدا از برنامه‌های کاربردی برای راه‌اندازی شرکت ‌ها در بهبود بهره‌وری، هوش مصنوعی در زمینه تحقیقات علمی نیز غالب است.

مزایای بسیاری وجود دارد، اما همچنین خطر خاصی برای هر موفقیت بزرگ وجود دارد. کارشناسان معتقدند که یکی از تهدیدهای اصلی شاید استفاده از این فناوری برای تخریب یا سایر اقدامات مشابه باشد. اگر این اتفاق بیفتد، فناوری‌های توسعه یافته ما را در آینده نزدیک نابود می‌کنند. چندین سازمان و دانشمند وجود دارند که خواستار نظارت بر اجرای هوش مصنوعی و برنامه‌هایی برای مراقبت از این جنبه حیاتی هستند. به گفته محققان، برای اینکه همه کشورها در صلح باشند و توسعه در کشورهای مربوطه خود را تجربه کنند، نظارت باید در سطح ملی و بین‌المللی صورت گیرد.

هوش مصنوعی، چشم‌اندازی برای آینده نیست، بلکه امروزه امری واقعی است و در بخش‌های مختلف ادغام و مستقر می‌شود. این بخش‌ها، اقتصاد، امنیت ملی، مراقبت‌های پزشکی، قوانین کیفری، حمل و نقل و شهرهای هوشمند هستند. موارد بسیاری وجود دارد که در آن هوش مصنوعی از قبل روی محیط تأثیر داشته و توانایی‌های انسانی را بسیار بهبود بخشیده است.

هوش مصنوعی نه تنها در رشد مشاغل و سیستم‌ها، بلکه در سطح بعدی برای انسان نیز نقشی حیاتی دارد. ما می‌توانیم در آینده با رشد سریع فناوری و پیشرفت، انتظار ویژگی‌ها و استفاده از هوش مصنوعی بسیار مهیج‌تری را داشته باشیم.