سایت‌های اسرائیلی هدف 92 درصد کل حملات وردپرس

سایت‌های اسرائیلی هدف 92 درصد کل حملات وردپرس
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹

کارشناسان معتقدند که 92 درصد کل حملات وردپرس، روی سایت‌های اسرائیلی است.

به گزارش گرداب، براساس گزارش «F5 Labs»، شرکت امنیت اینترنتی، 92 درصد از کل حملات هکری علیه سایت‌های وردپرسی در سراسر جهان در چند ماه گذشته، روی سایت‌های اسرائیلی بوده است.

این گزارش همچنین نشان داد که سایت‌های اسرائیلی، از هر نوع، بسیار بیشتر از سایت‌های دیگر کشورها در 3 ماهه گذشته مورد هدف قرار گرفته‌اند.

این مطالعه طبق تجزیه و تحلیل بیش از یک میلیون اتصال ثبت شده به‌وسیله «Effluxio»، شریک تحقیقاتیF5 ، در 3 ماهه سوم سال 2020 جمع‌آوری شده بود. در این دوره حدود 180 هزار حمله علیه اسرائیل شناسایی شد. ایالات متحده با 130 هزار حمله دومین کشور بود و پس از آنها روسیه با 75 هزار و هند و جمهوری چک با 50 هزار حمله در رده‌های بعدی قرار داشتند.

بنابه ادعای کارشناسان، بیش از 7000 حمله بی‌رحمانه علیه پورتال‌های اداری سایت وردپرس اسرائیلی با « /wp-login.php URL» انجام شدند. در مقایسه، فقط چندصد حمله روی سایت‌های آمریکایی و بیش از 100 حمله روی سایت‌های سایر کشورها ثبت شده است.

این شرکت مدعی شد :
«مسیرهای هدف در داده‌ها ارتباط خاصی با سیستم‌ها یا سازمان‌های اسرائیلی نشان نمی‌دهد. ما فقط می‌توانیم در مورد اهداف بزرگ مهاجمان حدس بزنیم که به دنبال سایت‌های وردپرسی اسرائیلی هستند، آنها می‌توانند دشمنان ژئوپلیتیکی باشند که قصد دارند حملات بیشتری علیه اسرائیل و متحدانش در کشور راه‌اندازی کنند یا می‌توانند عوامل با علاقه صفر باشند که در اسرائیل به دنبال جلب توجه به سمت نادرست هستند.»

با این وجود، در گزارش شرکت امنیتی آمده است که با توجه به پیچیدگی و شهرت جامعه امنیت سایبری اسرائیل، این یک یادآوری خوب است که حتی اسرائیل نیز در زمره اهداف آسان قرار دارد. هر استخر قسمت کم‌عمق و هر مکان دارایی‌هایی دارد که ایمن‌سازی آنها دشوار یا مدیریت آنها ضعیف است؛ در مورد وردپرس احتمالاً هر 2 مشکل وجود دارد.

وردپرس، محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که حدود 35 درصد از کل وب‌سایت‌های اینترنت را تأمین می‌کند.