آسیب پذیری خطرناک ویندوز با کلیک روی یک لینک فعال می‌شود

آسیب پذیری خطرناک ویندوز با کلیک روی یک لینک فعال می‌شود
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

محققان امنیتی از شناسایی آسیب پذیری خطرناکی در ویندوز ۱۰ خبر داده‌اند که باعث نمایش پیام خطای صفحه آبی و آسیب دیدن هارد دیسک می‌شود.

به گزارش گرداب، در ماه‌های اخیر حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری‌های فراوانی در سیستم عامل ویندوز ۱۰ شناسایی شده است. اما تازه‌ترین مشکل این سیستم عامل به علت احتمال آسیب زدن به هارد دیسک بسیار نگران کننده است.

مشکل مذکور تنها با بازدید از یک لینک یا محلی خاص در رایانه به وجود می‌آید. کارشناسان امنیتی هنوز نتوانسته‌اند علت اصلی شکل‌گیری این مشکل را که مربوط به فایل سیستم NTFS شناسایی کنند.

محققان می‌گویند حتی وارد کردن لینک معیوب در میله آدرس ویندوز بدون کلیک کردن بر روی آن هم ممکن است موجب اختلال در عملکرد رایانه شده و صفحه آبی نشان دهنده مختل شدن کامل عملکرد سیستم عامل ویندوز را به نمایش بگذارد. هکرها و کلاهبرداران اینترنتی می‌توانند از راه دور از این مشکل سو استفاده کرده و با ارسال فایل حاوی لینک آلوده و معیوب رایانه‌های کاربران را تخریب کنند.

در برخی موارد این آسیب پذیری منجر به راه اندازی مکرر رایانه نیز می‌شود و لذا کاربران ویندوز ۱۰ باید از کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوک و حتی آیکون‌های ناشناس که ممکن است لینک‌های مخرب در آنها جاگذاری شده باشند، پرهیز کنند. مایکروسافت اعلام کرده در حال بررسی موضوع است، اما هیچ وصله به‌روزرسانی برای حل این مشکل عرضه نکرده است.