Gerdab.IR | گرداب

ممنوعیت تبلیغات برای توییتر در ترکیه

ممنوعیت تبلیغات برای توییتر در ترکیه
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

قانون جدید شبکه اجتماعی در ترکیه شرکت‌های رسانه اجتماعی را که روزانه بیش از یک میلیون بار بازدید دارند، ملزم می‌کند نمایندگان محلی در ترکیه تعیین کنند. شرکت‌هایی که هنوز نماینده‌ای در ترکیه منصوب نکرده‌اند، اجازه تبلیغات ندارند.

به گزارش گرداب، سازمان فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات ترکیه تحت قانون جدید شبکه اجتماعی، ممنوعیت تبلیغات در توییتر، پریسکوپ و پینترست را اعلام کرد.

قانون جدید شبکه اجتماعی در ترکیه شرکت‌های رسانه اجتماعی را که روزانه بیش از یک میلیون بار بازدید دارند، ملزم می‌کند نمایندگان محلی در ترکیه تعیین کنند. شرکت‌هایی که هنوز نماینده‌ای در ترکیه منصوب نکرده‌اند، اجازه تبلیغات ندارند. فیس‌بوک روز دوشنبه به شرکت‌هایی پیوست که تاکنون اعلام کرده‌اند در حال انتصاب چنین نماینده‌ای هستند. یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است هم یک ماه پیش اعلام کرد تصمیم گرفته است نماینده ای در این کشور منصوب کند.

تصمیم درباره ممنوعیت تبلیغات در توییتر، اپلیکیشن پخش لایو پریسکوپ و اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس پینترست که از طریق نشریه رسمی اعلام شد، از روز سه شنبه اجرایی می‌شود.

این قانون به مقامات ترکیه اجازه می‌دهد به جای بلاک کردن محتوا که در گذشته انجام می‌داند، محتوا را از این پلتفرم‌ها حذف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر ماه‌های پیش در ترکیه به دلیل عدم رعایت قانون جریمه شده بودند. شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکنند، پس از روبرو شدن با جریمه و ممنوعیت تبلیغات، در مرحله آخر پهنای باندشان به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد و در واقع دسترسی به آنها قطع می شود.

منبع: ایتنا