اعتراف یک تکنیسین امنیت خانه به هک دوربین‌‌های مدار بسته

اعتراف یک تکنیسین امنیت خانه به هک دوربین‌‌های مدار بسته
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

کی از کارمندان کمپانی فعال در زمینه فناوری‌‌های امنیتی ADT به مدت چهار سال و نیم به محتوای دوربین‌‌های امنیتی که در خانه کاربران خود نصب کرده بود، دسترسی داشته است.

به گزارش گرداب، یکی از کارمندان سابق کمپانی امنیتی ADT اعتراف کرد که برای تماشای زندگی خصوصی کاربران به دوربین‌‌های امنیتی آنها وارد شده است. این فرد که تلسفرو آویلس نام دارد به دلیل این سو استفاده به 5 سال زندان در آمریکا محکوم شده است.
 
گزارش‌‌های به دست آمده از وزارت دادگستری آمریکا حاکی از آن است که آویلس اطلاعات آن دسته از کاربرانی که برایش جذاب بوده اند را به هنگام نصب دوربین‌‌ها یاد داشت می‌کرده و بعدا به دوربین‌‌های امنیتی شان وارد می‌شده است. وی با افزودن آدرس‌‌های ایمیل خود به حساب‌‌های "ADT Pulse" توانست به دوربین‌‌های مشتریان دسترسی پیدا کند.
 
او حتی در برخی مواقع آدرس خود را بدون اطلاع کاربران به سیستم اضافه می‌کرد اما در برخی موارد به آنها می‌گفت که با هدف آزمایش سیستم باید به صورت موقت به حساب کاربری آنها دسترسی داشته باشد. او در اعترافات خود اظهار کرد که در طی چهار سال و نیم بیش از 9،600 بار به حساب 200 مشتری خود دسترسی پیدا کرده و به تماشای زندگی خصوصی آنها پرداخته است.
 
کمپانی ADT  در ماه‌‌های گذشته صفحه ای را در مورد وضعیت به روز کرده است. این شرکت در بیانیه اول خود در ماه آوریل اظهار داشت که یک مشتری در مورد وجود ایمیلی غیرمجاز در حساب خود به آنها اطلاع داده است. این کمپانی اعلام کرد که:« به محض کشف این موضوع، دسترسی غیر مجاز لغو شد و کارمند مربوطه اخراج شد. ما همچنین او را به مراجع قانونی گزارش کردیم.»
 
گزارش‌‌ها در این باره حاکی از آن است که کمپانی ADT   در حال حاضر با شکایت‌‌های زیادی در رابطه با این موضوع روبرو شده است. همچنین برخی از شاکی‌‌ها مدعی شده اند که پس از کشف این رسوایی کمپانی مذکور به آنها پیشنهاد حق السکوت کرده است.
منبع: ایتنا