Gerdab.IR | گرداب

بازتاب هك سایت‌های آمريكا به دست چيني‌ها

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۹

انتشار خبر نفوذ چين به شبكه‌هاي رايانه‌اي وابسته به ارتش و دولت آمريكا بازتاب بسيار گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشته است.

انتشار خبر نفوذ چين به شبكه‌هاي رايانه‌اي وابسته به ارتش و دولت آمريكا بازتاب بسيار گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشته است.

به گزارش گرداب به نقل از كامپيوترورلد، بسياري از كارشناسان و متخصصان اين نفوذ بي سابقه را نشانه ضعف سيستم‌هاي امنيتي در ايالات متحده مي‌دانند.

بر اساس اخبار منتشر شده چين در عرض 18 دقيقه موفق به سرقت ترافيك اينترنتي ده‌ها وب سايت وابسته به ناسا،‌ وزارت دفاع، نيروهاي هوايي دريايي و زميني و چندين وزارتخانه در آمريكا شده است.

بازتاب گسترده اين خبر باعث شده تا برخي منابع خبري در آمريكا مدعي شوند در اين زمينه اغراق شده و شدت و وسعت حمله كمتر از ميزان ادعا شده بوده است.

كارگي لابوويتز از مديران موسسه Arbor Networks مي‌گويد سرقت 15 درصد از ترافيك اينترنت توسط چيني ها اغراق است و اين رقم بين 10 تا 15 درصد در نوسان است.

اين در حالي است كه كارشناسان ديگر مي گويند حتي اگر چين موفق به سرقت و منحرف كردن 10 درصد از ترافيك اينترنت شده باشد، باز هم آمريكا دچار بحران امنيتي و اطلاعاتي بزرگي شده است.

در عين حال برخي صاحب نظران نگران اقدامات تلافي جويانه آمريكا هستند و مي گويند تداوم اين وضعيت منجر به نبرد پردامنه‌اي در فضاي سايبر خواهد شد كه ممكن است تاثير منفي بر نحوه استفاده كاربران از اينترنت بگذارد.

منبع: فارس