Gerdab.IR | گرداب

امکان جدید توییتر برای محققان دانشگاهی

امکان جدید توییتر برای محققان دانشگاهی
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹

توییتر از تغییر قابل ملاحظه‌ای در نحوه ارائه‌ی داده‌هایی که بصورت رایگان در اختیار محققان دانشگاهی که علاقمند به مطالعه رفتار‌ها و ترند‌های کاربران در ارتباط با گفتمان آنلاین هستند، خبر داد.

به گزارش گرداب، توییتر اعلام کرد که محققان دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از حساب‌های پریمیوم (پیشرفته) را ندارند و در عوض دسترسی به «تاریخچه کامل مکالمات عمومی» را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.


توییتر در تلاش است محققان را متقاعد کند که قصد کمک کردن به آن‌ها را دارد. مخصوصاً اکنون که رسانه‌های اجتماعی در پخش و گسترش اطلاعات نادرست، دخالت در انتخابات و موضوعات دیگری که بعد از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا مورد توجه قرار گرفته بود، نقش بسیار مهم‌تری دارند.


علاوه بر ایجاد آرشیو عمومی، توییتر می‌خواهد به متقاضیان تایید شده به طور ماهانه حجم توییتی بیش‌تر از ۱۰ میلیون را بدهد که این مقدار ۲۰ برابر بیش‌تر از حجم رایگان استاندارد قبلی است. هم‌چنین امکان فیلتر دقیق‌تر توییت‌ها و «راهنما‌های جدید فنی و روش شناختی» را برای محققان فراهم کرده تا توییت‌های مرتبط با زمینه تحقیق خود را به راحتی پیدا کنند.


توییتر می‌گوید دانشگاهیان و توسعه دهندگان علاقمند در مسیر تحقیقات دانشگاهی خود می‌توانند در وب‌سایت توسعه دهندگان شرکت ثبت نام کنند. البته این فرایند با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود.

رونامه نگاران اجازه دسترسی ندارند

در حال حاضر، این شرکت اجازه دسترسی به محققان و روزنامه نگاران مستقل را نمی‌دهد و متقاضیان حتماً باید دانشجو یا بخشی از یک موسسه دانشگاهی باشند.

امکان جدید توییتر برای محققان دانشگاهی

توییتر هم‌چنین اجازه دسترسی به حساب‌های تعلیق شده یا مسدود شده را نخواهد داد؛ بنابراین حساب کاربری @realDonaldTrump از آرشیو توییتر قابل دسترسی نخواهد بود. هر چند از طریق کتابخانه رسمی ریاست جمهوری می‌توان به بخشی از توییت‌های ترامپ دسترسی پیدا کرد.

برخی از وب‌سایت‌های مستقل و دیگر ابزار‌های پایگاه داده مانند The Trump Twitter Archive و ProPublica’s Politwoops نیز توییت‌های رئیس جمهور سابق و توییت‌های حذف شده قبلی او را نگه داشته‌اند.