Gerdab.IR | گرداب

از کار افتادن چاپگر با به روزرسانی ویندوز 10 / مایکروسافت بیانیه داد

از کار افتادن چاپگر با به روزرسانی ویندوز 10 / مایکروسافت بیانیه داد
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

آخرین نسخه ویندوز ۱۰، برای برخی از کاربران از چاپگر مشکل ایجاد کرد که مایکروسافت اعلام کرد مشکل را حل کرده است.

از کار افتادن چاپگر با به روزرسانی جدید ویندوز 10
به گزارش گرداب، طبق گفته‌ی کاربران، وقتی آن‌ها می‌خواهند منوی پرینت را از Notepad، Office یا دیگر برنامه‌ها باز کنند، با صفحه‌ای آبی‌رنگ روبرو می‌شوند.
مایکروسافت از مشکل آبی شدن صفحه به هنگام پرینت گرفتن آگاه است اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که راه حلی برای اصلاح کردن این مشکل نیست. در وب‌سایت این شرکت نوشته شده: «ما در حال بررسی هستیم و پس از دریافت اطلاعات بیش‌تر، به‌روزرسانی را ارائه خواهیم کرد.»

مشخص نیست که چه تعداد از کاربران با این مشکل روبرو هستند، اما Windows Latest می‌گوید: «گزارش‌های زیادی از این خطا به دست‌مان رسیده است.» این مشکل در مدل چاپگر‌هایی مانند Kyocera، Rioch و Zebra دیده می‌شود. یکی از کاربران به این نشریه گفت: «در یک ساعت گذشته، حداقل 20 مورد تایید شده از 4 مشتری مختلف داشته‌ایم.»

کاربران در Reddit نیز نظرات خود را نوشته‌اند. یکی از آن‌ها گفت: «این مشکل را با 4 رایانه‌ی مختلف داشتم.» و دیگری نوشت: «همین الان 3 تماس از مشتریان دریافت کردیم که همه این مشکل را داشتند.»
اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید، آسان‌ترین راه بازگرداندن ویندوز به نسخه قبلی است. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:
Settings > Update & Security > Windows Update > View Update History > Uninstall Updates > Uninstall
نهایتا می‌توانید پچ (Patch) را به طور دستی در Command Prompt حذف کنید. بعضی از کاربران Reddit مشکل خود را از این طریق برطرف کرده‌اند.

از کار افتادن چاپگر با به روزرسانی جدید ویندوز 10
یکی از کاربران که ادعا می‌کند کارمند مایکروسافت است، دو راه حل موقت در Reddit نشان داده است و برخی دیگر از کاربران نیز آن را تایید کرده‌اند. در Command Prompt می‌توانید پرینت مستقیم (Direct printing) را فعال کنید یا بسته به برنامه‌ای که اجرا می‌کنید، می‌توانید از Compatibility Administrator tool برای حل مشکل‌تان استفاده کنید. هر دو راهکار پیچیده هستند، پس بهتر است توضیح مفصل آن‌ها را در Reddit بخوانید.

مایکروسافت بیانیه داد و مشکل را حل کرد

15 مارس (25 اسفند) مایکروسافت برای مشکلی که کاربران ویندوز 10 با پرینترهای خود داشتند، یک به روزرسانی جدید منتشر کرد. اگر شما هم به مشکل هنگ کردن ویندوز هنگام استفاده از پرینتر برخورده‌اید، جدیدترین به روزرسانی ویندوز را نصب کنید.

در پیام به روزرسانی، مایکروسافت بروز این مشکل در برخی سیستم‌هایی که از پرینتر استفاده می‌کردند را تایید کرده اما جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است.

________________________________________________
منبع:
https://www.theverge.com/2021/3/15/22332916/windows-10-update-fixes-printer-blue-screen-of-death-issue-crash-microsoft