Gerdab.IR | گرداب

دموكراسی برای ايران

به شکست پروژه صدای آمریکا اعتراف می‌کند

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹

مديريت بد، فساد و باند بازی در بخش فارسی صدای آمريكا بیداد می‌کند و شكايت‌های زیادی عليه مديريت آن مشاهده شده است.

بنياد آمريكايي"دموكراسی برای ايران" با تاکید بر شکست برنامه‌های صدای آمریکا در جلب مخاطب می‌نویسد: «بودجه صدای آمريكا در سال 2006 افزايش يافت و شمار كارمندان بخش فارسی آن چهار برابر شدند، ولی در كيفيت برنامه‌های آن بهبودی حاصل نشد.»

به گزارش گرداب، به دنبال تغییر برنامه‌های بخش فارسی صدای آمریکا و اعتراض محسن سازگارا به مجریان این برنامه، سروش‌، نويسنده سايت‌هاي اپوزيسيون در گزارشی می‌نویسد: «آقای سازگارا! بس است دیگر از احساسات مردم سوء استفاده نکنید. آقای سازگارا، مگر شما در برنامه تفسیر خبر شبکه صدای آمریکا نمی‌گفتید فردا در تهران فلان کار می‌کنیم و یا قبض آب را نمی‌دهیم و در پی القای افکار عقب مانده خود به خورد بینندگان بودید، و یا همکارانتان خبرهای خود را مستقیم از مکان حساس نظام به مردم ارائه نمی‌کرد؟ پس چه شد این اقدامات؟ نتایج این همه تظاهرات چه شد؟»

در دنباله این گزارش آمده است: «آقای سازگارا، مگر شما نبودید که مسیرهای راهپیمایی من در آوردی خود را شب قبل از روزهای راهپیمایی می‌خواندید و از رسانه‌ خارجی استفاده می‌کردید؟ مگر شما نبودید که خبرهایی از راهپیمایی شهرستان‌ها می‌دادید و بیانه‌هایی را می‌خواندید که هیچ یک از مردم آن شهر خبر نداشتند و از مسیرهایی که اعلام می‌کردید همه متعجب می‌شدند؟ به قول طنزنویس یک هفته نامه که تمشک طلایی هفته را به شما داده بود شما هر جمعه یک حرفی می‌زدید که تا هفته بعد همه جریان فتنه برای توجیه آن بسیج می‌شدند.»

نویسنده در انتها خطاب به این فرد دغل باز و دروغگوی پناه گرفته در آمریکا می‌گوید: «آقای سازگارا این حرف‌های بی مورد را تمام کنید. شاید مسئولین صدای آمریکا هم دیگر از این برنامه راضی نیستند. بدانید تغییر زمان این برنامه برای خیلی از بینندگان مهم نیست و برای قسمتی از بینندگان بسیار خوشحال‌کننده است که شما دیگر افکار زائیده‌ ذهن خود را به مردم ارائه نمی‌دهید. آقای سازگارا، راه حل بسیار ساده است. لطفا در این برنامه شرکت نکنید تا ما هم از دست شما راحت شویم و شما هم بتوانید یک ژست معترضانه بگیرید. گفته‌اید تا هفته آینده صبر می‌کنید تا ببینید چه می‌شود. ما هم منتظریم ببینیم که چه می‌کنید.»

روزنامه واشنگتن تایمز نیز در گزارشی به قلم كنت تيمرمن، مدير بنياد "دموكراسی برای ايران" به دلایل شکست برنامه‌های صدای آمریکا پرداخته و با تاکید بر شکست برنامه‌های صدای آمریکا در جلب مخاطب می‌نویسد: «بودجه صدای آمريكا در سال 2006 افزايش يافت و شمار كارمندان بخش فارسی آن چهار برابر شدند، ولی در كيفيت برنامه های آن بهبودی حاصل نشد.»

در بخش پایانی این گزارش آمده است: «مديريت بد، فساد و باند بازی در بخش فارسی صدای آمريكا بیداد می‌کند و شكايت‌های زیادی بر عليه مديريت آن مشاهده شده است.»
 
منبع: باشگاه خبرنگاران