در صورت موافقت گوگل، DuckDuckGo فناوری ردیابی آگهی گوگل را مسدود می‌کند

در صورت موافقت گوگل، DuckDuckGo فناوری ردیابی آگهی گوگل را مسدود می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

گوگل در حال آزمایش جایگزینی برای کوکی‌های شخص ثالث است.

به گزارش گرداب، فناوری FLoC گوگل طوری طراحی شده است که می‌تواند به طور ایمن‌تر و محرمانه‌تر کاربران را ردیابی کند و تبلیغات را به آن‌ها نشان دهد. اما بنیاد مرز‌های الکترونیک (EFF) اعلام کرده که این روش ممکن است به نفع کاربران نباشد.

برای افرادی که می‌خواهند بیش‌تر درباره‌ی FLoC بدانند اطلاعات دقیق‌تری در دسترس است، اما به طور کلی می‌توان گفت که این فناوری، کاربران را بر اساس رفتارهایشان به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌کند که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند همان گروه موردنظر را به جای هر فرد، هدف قرار دهند.

مدافعان حریم خصوصی بر این باورند که فناوری FLoC از کوکی‌های شخص ثالث بهتر است، اما این فناوری می‌تواند هم‌چنان برای کاربران خطرآفرین باشد. به این علت که می‌تواند حاوی اطلاعات حساس کاربران باشد و داده‌های آن‌ها را در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار دهد تا بتوانند به صورت جداگانه کاربران را شناسایی کنند.


DuckDuckGo نگرانی‌هایش را در پست وبلاگی اعلام کرد و گفت که با استفاده از آخرین نسخه‌ی افزونه‌ی کروم خود، میتوان مانع ردیابی کاربران توسط وب‌سایت‌ها شد. البته این شرکت اعلام کرد که نسخه‌ی جدید افزونه‌های آن باید ابتدا توسط گوگل تایید شود تا بتواند در دسترس کاربران قرار بگیرد.


علاوه بر به‌روزرسانی این افزونه، DuckDuckGo می‌گوید صرف نظر از این که از افزونه‌ی کروم استفاده می‌شود یا خیر، موتور جست‌وجوی آن آیدی‌های FLoC را برای شناسایی کاربران یا ارائه‌ی تبلیغ به آن‌ها جمع‌آوری نخواهد کرد.


این موضع‌گیری برای رقیب گوگل که از ویژگی حریم خصوصی برای فروش محصولات خود استفاده می‌کند، عجیب نیست. با این حال چیزی که واضح است این است که ایده‌ی FLoC مانند کوکی‌های شخص ثالث، به طور همگانی پذیرفته نخواهد شد. این فناوری هنوز از مرحله‌ی آزمایش خارج نشده و شرکت‌های دیگر از همین حالا به دنبال راه‌هایی برای مسدود کردن آن هستند.