Gerdab.IR | گرداب

درخواست کارمندان از گوگل برای عدم حمایت از تعرض کنندگان

درخواست کارمندان از گوگل برای عدم حمایت از تعرض کنندگان
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

بیش از 500 کارمند شرکت آلفابت (Alphabet) در نامه‌ای سرگشاده از گوگل خواستند تا از تعرض‌کنندگان حمایت نکند.

به گزارش گرداب؛ دو روز قبل از این موضوع، امی نیتفلد (Emi Nietfeld) که مهندس سابق گوگل بود، به نیویورک تایمز گفت که او مجبور شده تا با فردی که به او تعرض کرده است، رو در رو ملاقات کند و در دفتر کنار او بنشیند، در حالی که امی نیتفلد شکایتی را علیه آن فرد تنظیم کرده بود.
در متن این نامه آمده است: «آلفابت همیشه از تعرض‌کنندگان به جای قربانیان حمایت کرده است.

این همیشه شخص قربانی است که باید تحمل کند و در آخر معمولاً مجبور می‌شود که شرکت را ترک کند درحالی که تعرض‌کننده در مقام خود باقی می‌ماند یا به دلیل رفتارهایش پاداش می‌گیرد.»

کارمندان دو شرط در این نامه آورده‌اند؛ اول، گوگل باید از حمایت از تعرض‌کنندگان دست بردارد و قانونی طراحی کند مبنی بر این که هیچ تعرض‌کننده‌ای حق مدیریت یا هدایت مجموعه را ندارد. دوم، در صورت صحت ادعاهای قربانیان، فرد تعرض‌کننده باید از مجموعه خارج شود تا کارمندان و قربانیان مجبور نباشند با او کار کنند.

درخواست کارمندان از گوگل برای عدم حمایت از تعرض کنندگان
امی نیتفلد در مصاحبه‌ی تلفنی با The Verge گفت: «با این نامه به من ثابت شد که چقدر همکاران سابق من افراد خوبی بودند و چرا همیشه دوست داشتم با آن‌ها کار کنم. بیش‌تر افرادی که شرکت گوگل استخدام می‌کند، افرادی هستند که علاقه‌مند به انجام دادن کار درست هستند. این شرم‌آور است که شرکت اجازه نمی‌دهد این افراد کار درست را انجام دهند.»

مهندس نرم افزاری گوگل و عضو اتحادیه کارکنان آلفابت، Andrew Gainer-Dewar، می‌گوید: «مطمئناً شخصی که به آزار و اذیت متهم شده، نباید مدیریت گروه را برعهده داشته باشد و بدتر آن که، اگر ادعاها صحت داشته باشد، آن فرد اصلاً حق مدیریت را ندارد.»

داستان امی نیتفلد ، نگرانی‌های مطرح شده توسط کارمندان گوگل در سال 2018، که به رسوایی اندی رابین منجر شد را پررنگ‌تر می‌کند. رابین که بنیان‌گذار اندروید بود، با وجود اثبات سوءاستفاده‌ی جنسی او، 90 میلیون دلار به او پرداخت شد. وقتی این ادعاها ثابت شد، 20 هزار کارمند گوگل به نحوه‌ی برخورد این شرکت با مسائل مربوط به آزار جنسی اعتراض کردند.

یکی از خواسته‌های اعتراض‌کنندگان این بود که شرکت گوگل در قراردادهای خود، بندی اضافه کند که به کارمندان اجازه دهد تا در صورت مورد اذیت و آزار قرار گرفتن آن‌ها توسط مدیران، بتوانند از آن‌ها شکایت کنند. گوگل این بند را برای کارمندان خود اضافه کرده است، در حالی که در قراردادهای دیگر شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت، این بند وجود ندارد.
در متن این نامه آمده است که: «آلفابت تغییری نکرده و هیچ یک از خواسته‌های معترضان را برآورده نکرده است.»

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای تاکید کرد که این شرکت پس از به اثبات رسیدن ادعاها، تغییراتی ایجاد کرده است: «ما در روند کلی خود از جمله نحوه‌ی رسیدگی و بررسی نگرانی‌های کارکنان و مراقبت از قربانیان، تغییرات بزرگی ایجاد کرده‌‌ایم. گزارش سوء رفتاری مدیران، جرات و شجاعت می‌خواهد و ما تلاش می‌کنیم تا از قربانیان محافظت کرده و در مجموع بهتر عمل کنیم.»