Gerdab.IR | گرداب

گوگل کاربران اندروید را گمراه کرد

گوگل کاربران اندروید را گمراه کرد
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

دادگاهی در استرالیا اعلام کرد گوگل درباره جمع آوری اطلاعات مکانی کاربران اندروید آن‌ها را گمراه کرده است.


به گزارش گرداب، روز گذشته یک قاضی در استرالیا رأی داد گوگل کاربران را درباره جمع آوری اطلاعات مکانی آن‌ها از دستگاه‌های اندروید گمراه کرده است.

رأی این دادگاه فدرال بردی برای کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ناظر آنتی تراست کشور) به حساب می‌آید این دادگاه گوگل را به دلیل اتهامات نقض قانون مصرف کننده از اکتبر ۲۰۱۹ میلادی تحت تعقیب قانونی قرار داده است.

قاضی توماس تاولی اعلام کرد گوگل بین ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ میلادی کاربران اندروید را درباره جمع آوری اطلاعات مکانی شأن گمراه کرده است.

طبق رأی قاضی این دادگاه در زمان تنظیم دستگاه و هنگامیکه کاربران برای خود یک حساب کاربری گوگل روی دستگاه اندروید ایجاد می‌کنند، این شرکت به طور نادرست «سابقه موقعیت مکانی» را تنها تنظیم حساب گوگل معرفی می‌کند که بر جمع آوری، نگهداری یا استفاده از داده‌های قابل شناسایی این شرکت تأثیر می‌گذارد..

اما یک بخش دیگر تنظیمات حساب کاربری گوگل به نام «وب و فعالیت اپ» (Web & App Activity) در صورت روشن شدن، می‌تواند اطلاعات مکانی فرد را جمع آوری، ذخیره و استفاده کند. جالب آنکه این قابلیت به طور پیش فرض در تنظیمات روشن است.

گوگل کاربران اندروید را گمراه کرد
راد سیمز رئیس کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در بیانیه‌ای گفت: این یک پیروزی مهم برای مصرف کنندگان و به خصوص تمام افرادی است که به حفظ حریم خصوصی خود در فضای آنلاین اهمیت می‌دهند. رأی دادگاه پیامی قدرتمند به گوگل و شرکت‌های بزرگ دیگر ارسال می‌کند تا مشتریان را گمراه نکنند.

او در ادامه افزود: ما از نتیجه این دادگاه بسیار راضی هستیم.

البته به نظر می‌رسد گوگل خواستار تجدید نظر رأی دادگاه است. در بیانیه این شرکت آمده است: ما با یافته‌های دادگاه مخالف و هم اکنون در حال بررسی گزینه‌های پیش رو هستیم از جمله احتمال درخواست تجدید نظر در رأی دادگاه.