Gerdab.IR | گرداب

افزایش ارزش بازار خدمات امنیت سایبری تا ۱۹۲.۷ میلیارد دلار

افزایش ارزش بازار خدمات امنیت سایبری تا ۱۹۲.۷ میلیارد دلار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

بر اساس گزارش اخیر Grand View Research, Inc. ارزش بازار جهانی خدمات امنیت سایبری طی هفت سال به ۱۹۲.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش گرداب، با توجه به تداوم نقض امنیت سایبری که روی شرکت‌ها و افراد تاثیر منفی میگذارد و نیاز به مقابله با این نوع تهدیدات شدیدا احساس می‌شود، انتظار میرود که این بازار رشد صعودی داشته باشد. گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند و تداوم عرضهی شبکه‌های اینترنت پرسرعت نیز عامل دیگری است که میتواند به رشد بازار خدمات امنیت سایبری کمک کند.


پژوهشگران میگویند: «تقریباً همهی اپلیکیشن‌های موبایل مورد حملهی هکر‌ها قرار میگیرند، بنابراین شرکت‌ها مجبورند از خدمات امنیت سایبری برای شناسایی و رفع نقاط ضعف اپلیکیشن‌ها استفاده کنند.» عوامل دیگری که ممکن است باعث رشد این بازار شوند، عبارتند از: لزوم پیروی از انواع قوانین و استاندارد‌های نظارتی مانند FISMA، HIPAA و PCI DSS.


پیشبینی‌های مهمی که در این گزارش آمدهاند، این است که بخش بهداشت و درمان از سال ۲۰۱۶ به دلیل حملات باجافزار ۱۶۰ میلیون دلار ضرر کرده است، که بالاترین نرخ رشد سالانه (۱۱.۴%) را داراست. پژوهشگران میگویند: «افزایش جرایم اینترنتی در چند دورهی اخیر و به ویژه در هنگام شیوع بیماری کووید-۱۹، بخش بهداشت و درمان را مجبور کرده تا نقاط ضعف سیستم‌های خود را برطرف کند. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال سازی این بخش، انتظار میرود که تعداد حملات سایبری در این حوزه افزایش یابد.»


انتظار میرود که کشور‌های آسیا و اقیانوسیه سریعترین رشد منطق‌های را با نرخ ۱۶.۳ درصدی داشته باشد. محققان میگویند: «با توجه به دیجیتالی شدنِ هند، مالزی، تایلند و کشور‌های جنوب شرقی آسیا، انتظار میرود که آسیا و اقیانوسیه فرصت‌های بیشماری را برای ارائهی خدمات امنیت سایبری فراهم کنند.»