Gerdab.IR | گرداب

مایکروسافت به دنبال خرید شرکت Nuance

مایکروسافت به دنبال خرید شرکت Nuance
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

مایکروسافت، شرکت فناوری گفتاری هوش مصنوعی Nuance را به قیمت 19.7 میلیارد دلار خریداری می‌کند.

به گزارش گرداب، مایکروسافت در تلاش است که شرکت فناوری گفتاری هوش مصنوعی Nuance را به قیمت 19.7 میلیارد دلار خریداری کند تا به کمک آن، فناوری تشخیص صدای خود را تقویت کند و در بازار بهداشتی و درمانی، جایی که Nuance بسیاری از محصولات خود را به فروش می‌رساند، نفوذ پیدا کند. مایکروسافت به ازای هر سهم، 65 دلار به Nuance پرداخت خواهد کرد که 23 درصد بیش‌تر از پیشنهاد اولیه‌ی این شرکت است و شامل بدهی Nuance نیز می‌شود.

Nuance بیش‌تر به علت نرم‌افزار Dragon خود معروف است، که با استفاده از روش یادگیری عمیق (deep learning) از روی گفتار، رونویسی کرده و به مرور زمان با آشنا شدن با صدای کاربر، میزان دقت و درستی سیستم افزایش پیدا می‌کند. Nuance این فناوری را در خدمت بسیاری از برنامه‌ها از جمله دستیار دیجیتال معروف، Apple Siri، قرار داده است (هرچند، در حال حاضر مشخص نیست که تا چه حد Siri به Dragon متکی است).

این دومین خرید بزرگ مایکروسافت است. این شرکت در سال 2016، LinkedIn را به قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرد. پس از معرفی روش یادگیری عمیق در صنعت هوش مصنوعی، امروزه استفاده از این فناوری در دوران اوج خود قرار دارد و روز به روز بیش‌تر پیشرفت می‌کند.

از رونویسی دیجیتال در موارد بسیاری استفاده می‌شود؛ از مشاوره پزشکی گرفته تا در جلسات هیئت مدیره و سخنرانی‌های دانشگاهی. از آن‌جایی که جلسات زیادی به صورت ویدیویی برگزار می‌شود، برنامه‌هایی مانند Zoom میتوانند قابلیت تبدیل صوت به نسخه نوشتاری را با استفاده از سرویس‌های شخص ثالثی مانند Otter داشته باشند.

مایکروسافت به دنبال خرید شرکت Nuance
از آن‌جایی که مایکروسافت تقریباً دو سوم درآمد خود را از فروش نرم‌افزارهای سازمانی و رایانش ابری به دست می‌آورد، تلاش برای بهبود خدمات رونویسی در این زمینه‌ها، امری کاملاً منطقی است. مایکروسافت می‌تواند از فناوری Nuance در نرم‌افزارهای فعلی خود مانند Teams استفاده کند یا آن را به طور جداگانه به عنوان بخشی از تجارت ابری Azure ارائه دهد.

اما بیش‌تر توجهات بر روی بخش بهداشت و سلامت خواهد بود، جایی که این دو شرکت قبلاً با هم در این بخش فعالیت می‌کردند. در سال 2019، آن‌ها از شروع مشارکت استراتژیک خود برای استفاده از نرم‌افزار Nuance جهت دیجیتالی کردن سوابق بهداشتی و پزشکی کاربران مایکروسافت خبر دادند. فناوری سلامت Nuance که شامل پلتفرم درمانی Dragon برای شناسایی اصطلاحات پزشکی است، توسط بیش از نیم میلیون پزشک در سراسر جهان و در 77% از بیمارستان‌های ایالات متحده استفاده می‌شود.


مایکروسافت به دنبال خرید شرکت Nuance
مایکروسافت در پست وبلاگی نوشت: «از آن‌جایی که Nuance با ارائه دهندگان سیستم‌های EHR آشناست، با همکاری Nuance و استفاده از تخصص آن‌ها برای تقویت Microsoft Cloud for Healthcare، این شرکت می‌تواند خدمات پزشکی و بهداشتی بهتری را با کمک هوش مصنوعی ارائه بدهد.»

مدیرعامل مایکروسافت، Satya Nadella، در بیانیه‌ای گفت: «Nuance پیشگام در زمینه‌ی هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی بخش مهمی از فناوری است و خدمات درمانی، به این فناوری بسیار وابسته‌اند. ما با همکاری هم، راه‌حل‌های پیشرفته با هوش مصنوعی را به متخصصان سراسر جهان ارائه خواهیم کرد تا با استفاده از آن بتوانند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.»

اخبار مربوط به همکاری Nuance اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد که یکی از چند خرید اخیر مایکروسافت است. مایکروسافت در ماه مارس 2021، شرکت بازی‌سازی ZeniMax را به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد. هم‌چنین در سال 2020، این شرکت قصد داشت تا TikTok را خریداری کند و در حال حاضر گزارش شده است که این شرکت در حال مذاکره برای خرید برنامه‌ی Discord است.