Gerdab.IR | گرداب

رئیس هیات مدیره مخابرات: تحقق زیست‌بوم دیجیتال را دنبال می‌کنیم

رئیس هیات مدیره مخابرات: تحقق زیست‌بوم دیجیتال را دنبال می‌کنیم
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: اتحادیه جهانی مخابرات سرفصل‌هایی را برای فعالیت‌های ارتباطی تعریف کرده که شرکت مخابرات ایران به تبعیت از آن در حال طرح برنامه‌های ارتباطی خود است.

به گزارش گرداب، محمودزاده با برشمردن جز به جز تکالیف عملی و فنی اتحادیه مخابرات برای کشور‌ها و سازمان‌ها گفت: شرایط جهانی ناشی از کرونا نیز این لزوم را تشدید کرده و مخابرات‌های کشور‌ها با توجه به شرایط اینترنت اشیا و نسل پنجم در تکنولوژی های‌تک سرفصل‌هایی را برای فعالیت‌های ارتباطی تعریف کرده اند.

وی با توجه دادن به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فوق العاده فضای مجازی گفت: باید از مرحله اپراتوری بودن گذشته و به تکنولوژی محور بودن برسیم که لازمه آن دخالت و ورود در تمامی مراحل اعم از تولید، تحویل و انتقال محتوا بر طبق سرفصل‌های پیش بینی شده است.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تسهیل در برقراری ارتباطات برای تمام مردم به عنوان یک الزام در دوران کرونا و پسا کرونا به صورت حضوری یا غیر حضوری در اولویت تصمیم سازی مخابرات طبق الگو‌های فنی اتحادیه جهانی مخابرات است.

محمودزاده همچنین اظهار داشت: باید مدل تجاری را به گونه‌ای طراحی کنیم که بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از آن متنفع شده و علاوه بر پاسخ دادن به نیاز‌های عمومی جامعه، در شرایط حاضر که کرونا امتحانی برای حوزه ارتباطات است طبق آخرین نسل‌های مخابراتی و ارتباطی با تحقق ارتباط برای مشتریان در همه جا و همه وقت به هدف‌های تعیین شده دست یابیم.