Gerdab.IR | گرداب

پرداخت کرایه تاکسی با رمزارز در انگلیس

پرداخت کرایه تاکسی با رمزارز در انگلیس
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

۱۰ هزار تاکسی در انگلستان و ۲۰ هزار تاکسی در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار است به صورت آزمایشی از پاییز امسال پذیرش رمزارز را به جای پرداخت‌های سنتی آغاز کنند.

به گزارش گرداب، شرکت «HIPS» از شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت موبایل و شرکت «The Payment House» از شرکت‌های فعال حوزه پرداخت خطوط تاکسیرانی، همکاری جدیدی را آغاز کرده‌اند تا تاکسی‌های بریتانیا و شبه جزیره اسکاندیناوی بتوانند از رمزارز‌ها از طریق بلاک چین اتریوم برای پرداخت وجه استفاده کنند.

در این همکاری مشترک ۱۰ هزار تاکسی در بریتانیا و ۲۰ هزار تاکسی در اسکاندیناوی تا ماه نوامبر (آبان- آذر امسال) می‌توانند به صورت آزمایشی به سیستم پرداخت رمزارز مجهز شوند. در ابتدا قرار است توکن اختصاصی HIPS به نام «MTO» بر پایه استاندارد ERC-۲۰ روی شبکه اتریوم در این دور مورد استفاده قرار گیرد.


«جان کاوبرینگ» مدیر عامل شرکت HIPS می‌گوید:

«معتقدیم که ویژگی‌های مشتری مدار MTO قطعه گمشده پازل پرداخت‌های رمزارز‌ها است که باعث می‌شود کاربران بیشتری به سمت ارز‌های دیجیتال روی آورند.»

پرداخت کرایه تاکسی با رمزارز در انگلیس
تاکسی‌های انگلستان از پروتکل تجاری HIPS و توکن اختصاصی این شرکت برای پرداخت استفاده خواهند کرد تا شکل سنتی پرداخت، فرآیند جدیدی را طی کند. سیستم HIPS به تعداد زیادی از راهکار‌های پرداخت می‌پیوندد تا امکان خرید محصولات متنوعی از پرداخت حق اشتراک نشریه گرفته تا خرید سبزیجات ارگانیک را با استفاده از رمزارز‌ها را فراهم کند.

اوایل ماه جاری میلادی گفته شد که سیستم HIPS با تمامی بلاک‌چین‌هایی که از قرارداد هوشمند پشتیبانی می‌کنند، سازگاری دارد. این بدان معنی است که این سیستم پرداخت در آینده نزدیک از اتریوم، کاردانو و سولانا نیز استفاده می‌کند.

سیستم مذکور نه تنها برای اتریوم بلکه برای سولانا نیز طراحی شده است. در بیانیه مطبوعاتی HIPS به این نکته اشاره شده است که سولانا بلاک چین عمومی سریعی است که می‌تواند رقمی بالغ بر ۵۰ هزار معامله را در هر ثانیه پشتیبانی کند. این سرعت برای مسیر‌های کوتاهی که ممکن است با تاکسی طی شود، کافی است که از آن به سرعت معامله بلادرنگ و فوری یاد می‌شود.