Gerdab.IR | گرداب

امکانی تازه در توییتر که شبیه به کلاب هاوس است

امکانی تازه در توییتر که شبیه به کلاب هاوس است
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کاربران دارای ۶۰۰ فالوئر به بالا در توییتر می‌توانند در Spaces روی گوشی، میزبانی کنند.

به گزارش گرداب، توییتر امکان میزبانی در Spaces را که شبیه به Clubhouse است، به حساب‌های کاربرانی که ۶۰۰ فالوئر یا بیش‌تر دارند، می‌دهد. هرچند که قرار بود این قابلیت در ماه آوریل در دسترس قرار بگیرد، اما حالا کاربران هر دو دستگاه iOS و اندروید می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

این شرکت اعلام کرد که بعد از دریافت بازخورد‌های خوانندگان، تصمیم گرفته است تا تعداد ۶۰۰ فالوئر را انتخاب کند. این شرکت در پست بلاگی نوشت: «این حساب‌های کاربری به دلیل داشتن مخاطب‌های خاص خود، بهتر می‌توانند گفت‌وگوی زنده را میزبانی کنند. قبل از این که این قابلیت را در دسترس همه قرار دهیم، می‌خواهیم بیش‌تر در این مورد اطلاعات کسب کنیم و به مردم کمک کنیم تا راحت‌تر از Spaces استفاده کرده و اوقات خوشی را سپری کنند.»

اگر از برنامه‌هایی مانند کلاب هاوس، دیسکورد و برنامه‌های مشابه استفاده کرده باشید، می‌دانید که Spaces چگونه کار می‌کند. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که در آن به گروهی از افراد اجازه می‌دهد تا با یک‌دیگر گفتگو کنند، درحالی که سایرین به صحبت‌های آن‌ها گوش می‌دهند. از این قابلیت می‌توان برای برگزاری مصاحبه یا میزگرد استفاده کرد. درحالی که در کلاب هاوس علاوه بر این امکان، می‌توان بخش‌های کمدی، اتاق‌های مخصوص بازی و موارد دیگر را نیز پیدا کرد.

توییتر به یک ویژگی مخصوصی اشاره کرد که در کلاب هاوس وجود ندارد؛ توییتر قصد دارد راهی برای کسب درآمد از تغییر Spaces با فروش بلیط به کاربران ایجاد کند. این شرکت می‌گوید که میزبانان می‌توانند قیمت بلیط را تعیین کنند و با فروختن بلیط، درآمدی کسب کنند تا شاید بتوانند رویداد‌های اختصاصی نیز تدارک ببینند. (طبق گفته‌های توییتر، این شرکت سود کمی از درآمد حاصل از فروش بلیط را دریافت خواهد کرد.) در ماه‌های آینده، این قابلیت برای گرو‌ه‌های محدودی در دسترس خواهد بود.

در کلاب هاوس نیز می‌توان کسب درآمد کرد، ولی تنها از طریق پرداخت مستقیم و این قابلیت در حال حاضر فقط برای یک گروه کوچک به طور آزمایشی در دسترس است. با تهیه‌ی بلیط در Spaces، می‌توان برای ارائه‌ی محتوا‌های اضافی نیز هزینه دریافت کرد و با شایعه‌ای که درباره‌ی قابلیت انعام دادن در Spaces نیز وجود دارد، می‌توان گفت که توییتر سعی دارد تا به جای این که کاربران از روی اجبار از کلاب هاوس، Substack و Patreon استفاده کنند، بتوانند از فعالیت‌های خود در توییتر کسب درآمد کنند.

توییتر هم‌چنین اعلام کرد که در حال بررسی برای اضافه کردن قابلیت میزبانی مشترک است، اما مشخص نیست که دقیقاً چه زمانی این قابلیت در دسترس خواهد بود. سخنگوی توییتر اعلام کرد که می‌خواهند Spaces را در وب راه‌اندازی کنند، اما زمان دقیقی برای راه‌اندازی این مورد نیز مشخص نیست.

یک مزیت مهمی که Spaces در مقایسه با کلاب هاوس دارد، این است که زیرنویس زنده دارد و به زودی نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی آن نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. توییتر می‌خواهد توانِ مکث زیرنویس‌ها، پیمایش به عقب و انتخاب فونت دلخواه را اضافه کند. در حال حاضر کلاب هاوس گزینه‌ای برای پخش زیرنویس ندارد و این شرکت هیچ اطلاعی از این که آیا این قابلیت در به‌روزرسانی بعدی اضافه خواهد شد یا خیر، نداده است.