Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شرکت توشیبا

حمله سایبری به شرکت توشیبا
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

کسب و کار اروپایی شرکت توشیبا هدف حمله سایبری قرار گرفت.

به گزارش گرداب، یک منبع آگاه روز جمعه از حمله سایبری به کسب و کار اروپایی توشیبا خبر داد و شبکه ان اچ کی عاملان این حمله را گروه دارک ساید معرفی کرد. این همان گروهی است که اف بی آی عامل حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین، بزرگترین اپراتور خط لوله سوخت آمریکا معرفی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت ژاپنی اعلام کرد سرگرم تحقیق درباره احتمال هک شدن است. ارزش سهام توشیبا ۰.۲ درصد کاهش یافت.

توشیبا روز جمعه افت ۲۰ درصدی سود عملیاتی در سال مالی منتهی به مارس را گزارش و رشد ۶۳ درصدی سود عملیاتی در سال مالی جاری را پیش بینی کرد. سود عملیاتی این شرکت با ۲۰ درصد کاهش، به ۱۹۴.۴ میلیارد ین رسید.

در همین حال بلومبرگ گزارش کرد صفحه وب متعلق به گروه دارک ساید از دسترس خارج شده است. هنوز معلوم نیست قطع دسترسی به این سایت به دلیل مشکل فنی بوده که در وب سیاه متداول است یا اقدامی از سوی مقامات اجرایی یا خود این گروه صورت گرفته است. این گروه با حمله باج افزاری که باعث کمبود سوخت در ایالت‌های شرقی آمریکا شده، خشم کاخ سفید را برانگیخته است.

باج افزار نوعی بدافزار است که اطلاعات قربانی را رمزنگاری می‌کند و در قبال دریافت باج، اطلاعات را آزاد می‌کند.

دارک ساید دستکم هشت وب سایت در وب سیاه دارد که یکی از آن‌ها توسط این گروه برای استخدام هکر‌ها و افشای نام قربانیانی استفاده می‌شود که حاضر نشده اند به این گروه باج دهند. هفت سایت دیگر برای میزبانی اطلاعات به سرقت رفته استفاده می‌شوند.