Gerdab.IR | گرداب

اولین سفر برون مرزی ناوشکن جماران

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۹

ناوشکن جماران با توجه به تجهیزاتی که در آن بکار رفته، توانایی مبارزه با هرگونه هدف سطحی، زیر سطحی و هوایی را به طور همزمان دارد.

همزمان با هفته نیروی دریایی، ناوشکن جماران به اولین ماموریت بین‌المللی خود اعزام می‌شود.
 
به گزارش گرداب به نقل از مشرق، ناوشکن جماران، شنبه ششم آذرماه برای شرکت در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی سریلانکا، آبهای ایران را به مقصد آن کشور ترک می‌کند.
 
اولین ناوشکن ساخته شده در جمهوری اسلامی با طی مسیری به طول چهار هزار و 800 کیلومتر در مراسمی شرکت خواهد کرد که 26 کشور دیگر نیز در آن حضور دارند.
 
ناوشکن جماران که توسط متخصصان نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاعی کشور ساخته شده، اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خلیج فارس به آب انداخته شد.

با ساخت ناوشکن جماران به دست متخصصان داخلی، دانش ساخت ناوشکن‌ها در ایران بومی شد و کشورمان به جمع تولیدکنندگان ناوشکن در دنیا پیوست به‌طوری که هم اکنون دومین ناوشکن نیز به عنوان نسل بعدی ناوشکن‌های ایرانی، به وسیله متخصصان دفاعی کشور در حال ساخت است.

ناوشکن جماران با توجه به تجهیزاتی که در آن بکار رفته، توانایی مبارزه با هرگونه هدف سطحی، زیر سطحی و هوایی را به طور همزمان دارد و علاوه بر قدرت حمل بالگرد توسط ناوشکن جماران، این شناور توانایی بکارگیری در جنگ‌های الکترونیکی را نیز خواهد داشت.

به گفته فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، در حال حاضر نیز ناوگروه دهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال ماموریت حفاظت از شناورهای ایرانی و غیر ایرانی در آبهای خلیج عدن است.