Gerdab.IR | گرداب

فعالان طرفدار فلسطین در اپ استور به فیسبوک یک ستاره دادند

فعالان طرفدار فلسطین در اپ استور به فیسبوک یک ستاره دادند
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

NBC News گزارش داد که جمعی از فعالان طرفدار فلسطین در رسانه‌های اجتماعی، رتبه‌بندی برنامه‌ی فیسبوک را در اپل و اپ استور‌های گوگل پایین آوردند.

به گزارش گرداب، این کار برای اعتراض به ادعای سانسور حساب‌های فیسبوکِ فلسطینیان انجام شد و از دیگران هم خواسته شد تا به برنامه‌ی فیسبوک یک ستاره بدهند. طبق گزارش NBC News، فیسبوک در حال بررسی وضعیت به عنوان موضوعی با اولویت بالا در داخل کشور است.

یک مهندس نرم‌افزار در پستی در فیسبوک نوشت: «کاربران از نحوه‌ی مدیریت ما ناراضی هستند و به همین خاطر اعتراض خود را با دادن یک ستاره به این برنامه نشان داده‌اند.» فیسبوک درخواستِ حذف این بازبینی‌ها را داده، اما تا به الان، اپل این درخواست را رد کرده است.

مشخص نیست که گوگل به این درخواست چطور پاسخ داده است.
رتبه‌بندی فیسبوک برای سیستم‌عامل iOS در اپ استور در بعدازظهر یکشنبه ۲۳ می، ۲.۳ ستاره از ۵ ستاره بود و بیش‌ترین تعداد یک ستاره را در مقایسه با اپلیکیشن‌های دیگر دریافت کرده است.

وضعیت در گوگل پلی استور نیز به همین شکل بود. رتبه‌بندی فیسبوک برای سیستم‌عامل اندروید ۲.۴ ستاره بود و بیش‌ترین تعداد یک ستاره را نسبت به سایر برنامه‌ها داشت.

اپل و گوگل روز یکشنبه ۲۳ می‌به درخواست‌ها برای ارائه نظر در این رابطه، پاسخی ندادند.
سخنگوی فیسبوک در بیانیه‌ای به NBC News گفت که این شرکت کاربران خود را سانسور نمی‌کند و فقط سیاست‌های خود را به طور عادلانه بدون توجه به این که چه کسی در حال ارسال پیام است و اعتقادات شخصی خود را بیان می‌کند، برای همگان پیاده‌سازی می‌کند.

او در ادامه گفت که این شرکت یک تیم اختصاصی دارد که متشکل از افراد عرب زبان و عبری زبان است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند و محتوای نامناسب را حذف می‌کنند تا هر چه زودتر خطا‌های اجرایی را برطرف کنند.