Gerdab.IR | گرداب

در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، ۲.۹ میلیون حمله‌ی DDoS رخ داده است

در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، ۲.۹ میلیون حمله‌ی DDoS رخ داده است
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم مهندسی و پاسخ‌گویی امنیتی در NETSCOUT ATLAS (ASERT)، تقریباً ۲.۹ میلیون حمله‌ی DDoS در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ رخ داده است.

به گزارش گرداب، رقم تخمین زده شده نشان‌دهنده‌ی افزایش ۳۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ است. در هر سه ماهه‌ی اول سال، بیش از ۹۰۰ هزار حمله‌ی DDoS اتفاق افتاده است که به گفته‌ی محققان بیش‌تر از مقدار حد پایه‌ی ۸۰۰ هزار حمله در هر ماه است.

محققان نوشتند: «معمولاً در دو ماه اول سال حملات DDoS کم‌تر اتفاق می‌افتند. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ شاهد ۹۷۲ هزار حمله بودیم که رکورد بیش‌ترین حمله در یک ماه را به خود اختصاص داده است.»
ASERT هشدار داد که در سال ۲۰۲۱ ممکن است میزان حملات نسبت به سال گذشته بیش‌تر شود.
محققان نوشتند: «اگر وضعیت این طور ادامه پیدا کند، با وضعیت بی‌سابقه‌ای روبرو خواهیم بود و رکورد ده میلیون حمله در سال ۲۰۲۰ را خواهیم شکست.»

در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، ۲.۹ میلیون حمله‌ی DDoS رخ داده است
با مقایسه‌ی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰، محققان افزایش چشم‌گیری در اندازه‌ی حملات انجام شده مشاهده نکردند. در طول هر دو دوره، مهاجمان سعی کردند تا حملات را سریع‌تر انجام دهند تا قربانیان نتوانند با آن مقابله کنند. طول حملات و توان عملیاتی سال به سال افزایش یافته است. بسیاری از حملات (۴۲%) بین پنج تا ده دقیقه طول کشیده، در حالی که میزان حملاتی که کم‌تر از پنج دقیقه طول می‌کشند، از ۲۴% به ۱۹% کاهش یافته است.

محققان گفتند: «مهاجمان توان عملیاتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند، به طوری که حداکثر توان عملیاتی ثبت شده در مقایسه با سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۰، ۷۱% رشد را نشان می‌دهد.» هم‌چنین گفتند که مهاجمان بیش‌تر به مراکز خدمات درمانی، آموزشی و خدمات آنلاین حمله می‌کنند.

سازمان‌های بهداشتی و درمانی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ شاهد حدود هفت هزار حمله، در سه ماهه‌ی چهارم، ده هزار حمله و در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، شاهد ۸۴۰۰ حمله بوده‌اند. این رقم در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ نشان‌دهنده‌ی رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته است.

در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱، ۲.۹ میلیون حمله‌ی DDoS رخ داده است
در بخش آموزش، میزان حملات طی ۹ ماه گذشته ۴۱% افزایش داشته است که شامل ۳۲ هزار حمله در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰، ۳۹ هزار حمله در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰ و ۴۵ هزار حمله در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ می‌شود.

آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه از نتیجه‌گیری‌های ذکر شده در گزارش نیم سالِ NETSCOUT پشتیبانی می‌کند که پیش‌بینی کرده است که میزان حملات DDoS در سال جاری هم‌چنان رکورد خواهد زد و نوع حملات پیچیده‌تر خواهد شد.