Gerdab.IR | گرداب

گزارش مؤسسه صلح آمريكا خطاب به سران كاخ سفيد:

به ايران حمله نكنيد، جنبش سبز مي‌ميرد

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹

یکی از متخصصین ضد ايراني مؤسسه صلح آمريكا در مقاله‌ای به وضعيت آينده جنبش سبز پرداخته و با صراحت خطاب به سران كاخ سفيد اعلام كرده كه به ايران حمله نكنيد، این جنبش از بين مي‌رود.

مؤسسه صلح آمريكا در پروژه "ايران پريمير‌" كه 50 متخصص ضد ايراني به بررسي وضعيت ايران پرداخته‌اند، به دولت آمريكا تأكيد كرد كه اگر به ايران حمله كنيد، جنبش سبز از بين مي‌رود.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، كتاب "قدرت، سياست و سياست ايالات متحده‌ " يك پروژه كم‎نظير از سوی 50 نفر از كارشناسان و محققان ايراني خارج‌نشين و آمريكايي است كه هدفش تخريب ايران اسلامي و 20 ديدگاه مختلف سياست خارجي از هشت دانشگاه و مقامات سياست خارجي ارشد دولت آمريكا است.

اين كتاب هيچ نشانه‌اي از چشم‌انداز سياسي يا مبارزاتي ندارد و رويكرد نويسندگان با موضوعات گسترده‌اي در ارتباط است، آنها كارشناساني از مؤسسه صلح آمريكا، مركز تحقيقات بين‌المللي وودرو ويلسون، شوراي روابط خارجي، مؤسسه بروكينگز، رند كورپ، مركز مطالعات استراتژيك، صلح بين‌المللي كارنگي، انجمن آسيا، مركز مطالعات سياسي و استراتژيك، مؤسسه امريكن اينترپرايز، موسسه امنيت بين‌المللي و علمي، موسسه واشنگتن براي مطالعات شرق نزديك، صندوق آمريكاي جديد، مؤسسه مطالعات سياست خارجي برلين، موسسه تحقيقات سياست خارجي و چندين دانشگاه شامل استنفورد، ميشيگان، كلمبيا، جونز هاپكينز، جورج تاون، سيراكوز و آكادمي ناوال دريايي ايالات متحده هستند.

در بخش دوم اين كتاب با عنوان "مخالفان"، "عباس ميلاني"، نويسنده كتاب "افسانه شيطان بزرگ‌"، رئيس بخش مطالعات ايران در دانشگاه استنفورد و همچنين رياست پروژه دموكراسي ايران در "موسسه هوور " (Hoover Institution)، سعي كرده با استفاده از تحليل‌هاي غير واقعي به سران فتنه روحيه دهد و آنها را تشويق كند تا بار ديگر اين جنبش را برپا كنند.

نويسنده كه خود يك ضد انقلاب فراري است، در مقاله‌اي تحت عنوان "جنبش سبز‌"، با ادعاهاي غيرواقعي، غلو‌ و بلوف‌هاي زياد سعي كرده كه سران فتنه را همچنان پويا و قدرتمند نشان دهد و وانمود كند كه آنها هنوز نيز در صحنه سياسي ايران حضور دارند و نقش فعالي را در شكل‌دهي جريان‌هاي داخلي اين كشور ايفا مي‌كنند.

ميلاني در بخش پاياني مقاله خود به وضعيت آينده اين جنبش پرداخته و با صراحت خطاب به سران كاخ سفيد اعلام كرده كه به ايران حمله نكنيد، جنبس سبز از بين مي‌رود.

نويسنده در اين راستا تأكيد كرده است: «حمله نظامي مي‌تواند اين جنبش را تا مدت‌هاي مديد به حاشيه رانده و يا از بين ببرد.»

اين در حالي است كه وي در اين مقاله اعتراف هم كرده كه "جنبش سبز براي حفظ بقاي خود بايد رهبري منسجم‌تر و خط‌‌مشي قدرتمندانه‌تري نياز دارد و بايد راهي براي غلبه بر جهاد اينترنتي نظام كه از فناوري‌هاي غرب، روسيه، چين و هند براي خفه كردن صداي اپوزيسيون بهره مي‌گيرد، بيابد.

مؤسسه صلح آمريكا كه خود يكي از مجريان برنامه‌هاي ضد ايراني در آمريكا است و در اين زمينه از ضد انقلاب‌هاي خارج نشين نيز استفاده ابزاري مي‌كند، در اين گزارش براي روحيه دادن به سران فتنه سعي كرده حمايت دولت‌هاي غربي از آنها را بزرگ كند تا آنها روحيه بگيرند و به پشتوانه دولت‌هاي ضد ايراني از جمله دولت آمريكا بار ديگر به اين جنبش خاموش جان بخشند.

ميلاني در اين زمينه به دولت آمريكا و سران كاخ سفيد توصيه كرده است: «تحريم‌هاي هوشمند كه بر تضعيف دستگاه ايدئولوژيك و رژيم ايران متمركز هستند، مي‌توانند رشد اين جنبش را تسهيل بخشند.»