Gerdab.IR | گرداب

رقابت آمریکا با فناوری چینی با اختصاص بودجه ۱۹۰میلیارد دلاری

رقابت آمریکا با فناوری چینی با اختصاص بودجه ۱۹۰میلیارد دلاری
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

سنای آمریکا لایحه‌ای را تایید کرد که طبق آن بودجه‌ای ۱۹۰ میلیارد دلاری برای رقابت با فناوری چین اختصاص می‌یابد. همچنین در این لایحه تحریم‌هایی علیه شرکت‌های چینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گرداب، روز گذشته سنای آمریکا قانونی را جهت ارتقای قدرت این کشور برای رقابت با فناوری چین تأیید کرد.

طبق این قانون بودجه ۱۹۰ میلیارد دلاری برای قدرتمندتر کردن بخش فناوری و تحقیقات آمریکا اختصاص می‌یابد. علاوه بر آن بودجه‌ای جداگانه و شامل ۵۴ میلیارد دلار برای ارتقای فعالیت‌های تولیدی و تحقیقاتی در بخش نیمه رسانا‌ها و تجهیزات ارتباطات، از جمله ۲ میلیارد دلار برای توسعه تراشه‌های مورد استفاده خودروسازان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر موارد گفته شده در قانون تأیید شده جدید، چند بخش دیگر نیز به چین مربوط است از جمله ممنوعیت دانلود تیک تاک روی دستگاه‌های دولتی و ممنوعیت خرید پهپاد‌هایی که توسط شرکت‌های چینی با پشتیبانی دولت این کشور ساخته و فروخته می‌شوند.

همچنین قانون مذکور تحریم‌های وسیعی علیه شرکت‌های چینی اعمال می‌کند که در حملات سایبری یا سرقت مالکیت معنوی از شرکت‌های آمریکایی شرکت کنند.

به طور معمول قوانین پس از تأیید در سنا به کاخ سفید ارسال می‌شوند تا رئیس جمهور آن‌ها را امضا کند. اما هنوز مشخص نیست قانون تأیید شده جدید که به کاخ سفید ارائه شده شامل چه تغییراتی است و چه مدت زمان طول می‌کشد تا بایدن آن را امضا کند.