Gerdab.IR | گرداب

تلاش "مرداک" براي خريد تلويزيون اسكاي انگليس

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹

"رابرت مرداک" سرمايه‌دار يهودي‌الاصل آمريكايي-استراليايي و سهامدار اصلي شركت "نيوزكورپوريشن‌" و چهره مهم و برجسته رسانه‌‌هاي جهان بار ديگر چشم به يكي از رسانه‌هاي شهر لندن دوخته است.

سرمايه‌دار يهودي‌الاصل آمريكايي-‌استراليايي همچنان درصدد گسترش حوزه سيطره خود بر رسانه‌هاي انگليس است و قصد دارد مالكيت تلويزيون اسكاي انگليس را به دست آورد.

به گزارش گرداب به نقل از مجله "نيوزويك"، "رابرت مرداک" سرمايه‌دار يهودي‌الاصل آمريكايي-استراليايي و سهامدار اصلي شركت "نيوزكورپوريشن‌" و چهره مهم و برجسته رسانه‌‌هاي جهان بار ديگر چشم به يكي از رسانه‌هاي شهر لندن دوخته است.

شركت خبري 54 ميليارد دلاري وي كه پيشتر مالكيت روزنامه "تايمز‌" لندن و "سان‌" را به دست آورده است،‌ هم اكنون قصد دارد با پرداخت 12ميليارد دلار به طور كامل سيطره بر تلويزيون اسكاي را به دست آورد.

"كلير اندرس‌" كه يك كارشناس رسانه‌اي است،‌ گفت كه اگر اين اتفاق روي دهد،‌ پيش‌بيني مي‌كند كه مرداک طي يك دهه كنترل نيمي از بازار شبكه‌هاي تلويزيوني و روزنامه‌هاي انگليس را به دست خواهد آورد.

اما در اقدامي نادر، رقباي مرداک در رسانه‌هاي انگليس، مصرانه از دولت خواستند تا از انجام اين معامله جلوگيري كند.

اگر چه رسانه‌هاي تحت سيطره مرداک در انتخابات از حزب محافظه‌كار "ديويد كامرون‌" نخست وزير انگليس حمايت كردند، اما احتمال دارد كه مرداک نتواند موافقت دولت را براي خريد تلويزيون اسكاي به دست آورد. دليل اول آن است كه حزب كامرون با وجود حمايت مرداک نتوانست در انتخابات پيروز شود و دليل ديگر آن است تصميم‌گيري درباره انتقال مالكيت اسكاي، به "وينس كايل‌" وزير تجارت انگليس بستگي دارد كه وابسته به حزب ليبرال دموكرات بوده و اخيرا نيز شديدا هشدار داده بود كه كاپيتاليسم هيچ اسيري نمي‌گيرد (بلكه) هر زمان كه بتواند رقباي خود را مي‌كشد.