Gerdab.IR | گرداب

تهدید امنیتی ۵۴ درصد از مدیران ارشد

تهدید امنیتی ۵۴ درصد از مدیران ارشد
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰

طبق گزارش جدید از Fujitsu، بیش از نیمی از مدیران ارشد (۵۴%) تلاش کرده‌اند تا سیاست‌های امنیتی را مطابق با تهدیدات و شیوه‌ی کار تغییر دهند.

به گزارش گرداب، در سپتامبر ۲۰۲۰، Fujitsu یک نظرسنجی انجام داد که در آن مشخص شد بسیاری از سازمان‌ها به دلیل تغییر روند کار در طی شیوع کووید-۱۹، بیش‌تر در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. به نظر می‌رسد که مجرمان سایبری از این شرایط سوءاستفاده کرده‌اند تا سیستم‌های شرکتی را هدف قرار دهند.

هم‌چنین مشخص شد که تکنیک‌های فعلی آموزش امنیت سایبری برای کنترل شرایط فعلی مناسب نیستند. حدود دو سوم (۶۱%) از کارکنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند که آموزش‌های امنیتی آن‌ها فایده‌ای نداشته است، در حالی که حدود سه چهارم (۷۴%) از کارکنان غیرفنی معتقدند که این آموزش‌ها به اندازه‌ی کافی جذاب نیستند. به علاوه، ۳۲% فکر می‌کردند که دوره‌های آموزشی طولانی هستند و ۳۵% آن را بسیار خسته‌کننده یا فنی می‌دانستند.

۶۰% از مدیران ارشد شرکت‌کننده در نظرسنجی می‌گویند که همه‌ی کارمندان یک نوع آموزش را بدون توجه به عملکردی که دارند، می‌بینند. آن‌ها هم‌چنین از علاقه نداشتن کارکنان به مسائل امنیت سایبری باخبرند؛ ۴۵% اعلام کردند که اکثر افراد عضو در سازمان باور دارند که این آموزش‌ها ربطی به کار آن‌ها ندارد. در پاسخ به این مسائل، بیش از دو سوم (۶۸%) از مدیران ارشد گفتند که اگر آموزش‌ها با بازی، پاداش و مسابقه همراه باشند، تاثیر بهتری خواهند داشت.

رئیس شرکت Fujitsu در انگلستان و ایرلند، Mike Smit، گفت: «به دلیل شیوع بیماری و مجبور شدن سازمان‌ها به ادامه‌ی کار به صورت مجازی و ازراه‌دور، نقاط ضعفی در امنیت سایبری مشاهده شده که مجرمان سایبری از طریق آن‌ها، کارمندان را مورد هدف قرار می‌دهند.

مدیران باید بدانند که یک رویکرد امنیت سایبری قوی چیزی بیش‌تر از IT و دفاع فنی است؛ وجود کارمندانی آموزش دیده و هوشیار در این زمینه کمک بزرگی است. امروزه، سازمان‌ها باید بر روی استراتژی‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که به کارمندان آموزش‌های متناسب با تهدید‌هایی که در نقش‌های خاص خود روبرو می‌شوند، بدهد.

این یعنی تیم‌های امنیت سایبری باید با بخش‌های دیگر آشنا شوند تا چالش‌هایی که هر یک با آن‌ها روبرو می‌شوند را درک کنند. ارائه آموزش‌های صحیح و مرتبط و اطمینان از آگاهی کارمندان از خطرات، وضعیت کلی سازمان‌ها را بهبود خواهد بخشید و در نتیجه یک احساس مسئولیت نسبت به امنیت کاری در کارمندان ایجاد خواهد شد.»