Gerdab.IR | گرداب

حمله هکر‌ها به هاردها و خالی کردن آن‌ها از راه دور

حمله هکر‌ها به هاردها و خالی کردن آن‌ها از راه دور
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰

به دنبال انتشار گزارش‌های متعددی در مورد خالی شدن محتوای هارد‌های وسترن دیجیتال در نقاط مختلف جهان، حالا مشخص شده این کار توسط هکر‌ها انجام شده است.

به گزارش گرداب، هارد‌های اکسترنال وسترن دیجیتال موسوم به مای بوک لایو در نقاط مختلف جهان خالی شده‌اند و کاربران آن‌ها با حضور در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

بعد از گذشت مدت زمانی شرکت وسترن دیجیتال با صدور اطلاعیه‌ای این رویداد را ناشی از وجود یک آسیب پذیری در هارد‌های اکسترنال یادشده دانسته است. اما بررسی‌های مستقل مؤسسه امنیتی سنسیس نشان می‌دهد که هکر‌ها با بهره گیری از یک حفره امنیتی در هارد‌های مای بوک لایو توانسته‌اند آن‌ها را از راه دور خالی کرده و داده‌های ذخیره شده بر روی این هارد‌ها را پاک کنند.

هکر‌ها با سوءاستفاده از آسیب پذیری مذکور کلمات عبور این هارد‌ها را بازتنظیم کرده و تغییر داده‌اند و سپس توانسته‌اند اطلاعات آن‌ها را پاک کنند. آسیب پذیری که مورد سو استفاده قرار گرفته CVE-۲۰۲۱-۳۵۹۴۱ نام دارد و از این طریق بدافزاری بر روی هارد‌های یادشده نصب شده که موجب می‌شود علاوه بر پاک شدن داده‌ها، آن‌ها به بخشی از شبکه‌های بوت نت مخرب برای خرابکاری در فضای مجازی نیز مبدل شوند.

منبع: جام جم