Gerdab.IR | گرداب

بی توجهی کارمندان به مسائل امنیتی در زمان دورکاری

بی توجهی کارمندان به مسائل امنیتی در زمان دورکاری
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰

یک سوم از کارکنان موقع کار از راه‌دور، راه‌حل‌های امنیتی را نادیده می‌گیرند.

به گزارش گرداب، طبق یک مطالعه¬ی جدید از Tessian، بیش از یک سوم (۳۶%) از کارکنان ادعا می¬کنند که به دلیل کار کردن ازراه‌دور، عادات بد امنیتی پیدا کرده¬اند که باعث به خطر افتادن کارفرمایان شده است.

از بیش از ۴۰۰۰ کارمند و ۲۰۰ متخصص فناوری اطلاعات از شرکت¬های مختلف در ایالات متحده و انگلیس، برای درک بهتر روند بازگشت به کار حضوری، یک نظرسنجی انجام شد. مطابق گزارش مشخص شد که بیش‌تر کارمندان به دلیل کار ازراه‌دور، راه¬حل¬های امنیتی را جدی نگرفته¬اند که شامل کارمندان جوان¬تر در رده¬¬ی سنی ۱۶ تا ۲۴ سال (۵۱%) و ۲۵ تا ۳۴ سال (۴۶%) می¬شود. در مقابل، فقط ۱۹% از افراد بالای ۵۵ سال بودند که موارد امنیتی را رعایت نمی¬کردند.

تقریباً یک سوم (۳۰%) گفتند که احساس می¬کنند وقتی از راه‌ دور کار می¬کنند می¬توانند کم‌تر به موارد امنیتی توجه کنند و مشکلی پیش نیاید. نیمی از آن‌ها (۴۹%) نیز ادعا می¬کنند که تحت نظر نبودن توسط بخش IT، دلیل این رفتارشان است.

رفتار‌هایی مانند کلیک کردن روی لینک¬های نامربوط، استفاده از دستگاه¬ها و حساب¬های آنلاین شخصی برای کار و دانلود برنامه¬های غیرمجاز برای دستگاه¬های کاری، می¬تواند سازمان را در معرض خطرات سایبری قرار دهد.

در واقع، بیش از یک چهارم از شرکت¬کنندگان در نظرسنجی اعتراف کردند که مرتکب اشتباهی شده¬اند که امنیت شرکت را به خطر انداخته است. Tessian گفت که این حوادث از ترس اقدامات انضباطی یا مجبور به دوره دیدن بیش‌تر در آموزش¬های امنیتی شرکت، گزارش نشده¬اند. خبر خوب این است که بیش‌تر متخصصان فناوری اطلاعات (۷۰%) که در این نظرسنجی شرکت داشتند، معتقدند که بازگشت کارکنان به حالت قبل و کار حضوری، آن‌ها را تشویق خواهد کرد تا دوباره با سیاست¬های امنیتی و محافظت از داده¬ها آشنا شوند.

با این حال، هنوز نگرانی¬هایی وجود دارد. بیش از نیمی از مدیران فناوری اطلاعات (۵۴%) نگران هستند که کارمندان، دستگاه¬های آلوده‌شده¬ی خود را به محل کار خواهند آورد، در حالی که ۶۹% می¬گویند در روش¬های کاری ترکیبی حضوری-مجازی، خطر حملات باج¬افزار بیش‌تر خواهد شد. مدیرعامل شرکت Tessian، Tim Sadler، با این نظر که روش کار ترکیبی چالش برانگیز خواهد بود، موافقت کرد.

او گفت: «کارمندان راه دسترسی به داده و سیستم¬ها هستند، اما این که از آن‌ها انتظار داشته باشیم تا مانند متخصصان امنیتی عمل کنند، درست نیست. مدیران فناوری اطلاعات باید فرهنگی ایجاد کنند که افراد بخواهند محافظه¬کارانه کار کنند و تشویق شوند تا در طول شیوه¬ی جدید کاری، دل¬سرد نشوند و پیشرفت کنند.»