Gerdab.IR | گرداب

جایزه ۲۴۵ میلیارد تومانی برای معرفی مجرمان سایبری در آمریکا

جایزه ۲۴۵ میلیارد تومانی برای معرفی مجرمان سایبری در آمریکا
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰

کاخ سفید از دادن پاداش ده میلیون دلاری به افرادی که بتوانند اطلاعاتی درباره‌ی مجرمان سایبری تحت حمایت دولت‌های خارجی بدهند، خبر داد.

به گزارش گرداب، دولت بایدن اقدامات مقابله‌ای در نظر گرفته شده با باج‌افزار‌ها در سراسر دولت فدرالی را اعلام کرد که در مجموع شامل ده میلیون دلار پاداش برای رسیدگی به جرایم اینترنتی تحت حمایت دولت خارجی می‌شود.

این برنامه که تحت طرح پاداشی عدالت وزارت امور خارجه قرار دارد، برای اشخاصی اجرا می‌شود که هرگونه اطلاعاتی را که به شناسایی یا یافتن مکان مجرمان اینترنتی که تحت نظارت و حمایت دولت‌های خارجی هستند منجر شود، ارائه دهند.

وزارت امور خارجه اعلام کرد: «متناسب با میزان اهمیت تهدیدات سایبری که با آن روبرو هستیم، برای دادن پاداش، کانالی در دارک وب مبتنی بر (Tor) برای ثبت گزارش ایجاد کرده‌ایم تا امنیت افراد گزارش‌دهنده تامین شود.»

دولت بایدن هم‌چنین از ایجاد تیمی برای مقابله با باج‌افزار‌ها برای رسیدگی به نگرانی‌های ذی‌نفعان مختلف در سراسر دولت خبر داد و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، وب‌سایت stopransomware.gov را برای جمع‌آوری توصیه‌های مربوط به مقابله با باج‌افزار راه‌اندازی کرد.

این اقدامات پس از حملات سایبری‌ای که در یک سال گذشته توسط باج‌افزار‌ها انجام شد و بخش‌های مهمی مانند Colonial Pipeline و JBS با اختلال روبرو شدند انجام می‌گیرد، هر چند که در زمان وقوع حمله نیز دولت اقداماتی از جمله ایجاد تغییر در احکام نظارتی و دستورات اجرایی را انجام داد. حمله‌ی سایبری اخیر به Kaseya باعث مختل شدن تجارت بیش از هزار کسب و کار در طول یک روز شد.

دولت درباره‌ی آفلاین شدن ناگهانی فعالیت‌های گروه باج‌افزاری REvil اظهارنظری نکرد، هرچند از نظر کارشناسان، احتمال این که گروهی از مجرمان سایبری مطابق میل خود تصمیم به انصراف از فعالیت‌های خود گرفته باشند، وجود دارد.