امنیت سایبری

امنیت اپلیکیشن‌های موبایلی + داده نما

امنیت اپلیکیشن‌های موبایلی + داده نما
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

همه‌ی ما هرروزه از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده می‌کنیم، و هر روز هم تعداد اپلیکیشن‌های در دسترس موجود در فروشگاه‌های این برنامه‌ها رشد می‌کند. همین امر نیز آن‌ها را به هدفی جذاب برای هکرهایی تبدیل می‌کند که دنبال بهره جستن از اطلاعات خصوصی کاربران هستند. پس چگونه امنیت اپلیکیشن موبایلی‌تان را تامین کنید؟

به گزارش گرداب، همه‌ی ما هرروزه از اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده می‌کنیم، و هر روز هم تعداد اپلیکیشن‌های در دسترس موجود در فروشگاه‌های این برنامه‌ها رشد می‌کند. همین امر نیز آن‌ها را به هدفی جذاب برای هکرهایی تبدیل می‌کند که دنبال بهره جستن از اطلاعات خصوصی کاربران هستند. پس چگونه امنیت اپلیکیشن موبایلی‌تان را تامین کنید؟

کاربران در زمان ورود به برنامه، تبادل مالی و فرستادن موقعیت مکانی، به طور دائم در حال اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی‌شان با اپلیکیشن‌ها هستند. هکرها به طور قطع در تعداد تلفن‌های قابل هدف قرار دادن در کمبود و مضیقه نیستند، چراکه یکی از هر 36 تلفن همراه مورد تعرض تهدیدهای امنیتی قرار می‌گیرد.

دستگاه‌های مورد حمله قرار گرفته، می‌توانند دسترسی میکروفون، دوربین‌ها و اطلاعات GPS را در اختیار هکرها قرار دهند.

استراتژی‌شان هم مخفی‌کارانه است. هکرهای اپلیکیشن موبایل، با مهندسی معکوس اپ‌ها، کپی مخربی از یک اپلیکیشن دیگر می‌سازند. درواقع 54 درصد از اپلیکیشن‌های موبایلی مخرب در سال 2018 برنامه‌هایی در دسته بندی ابزار و سبک زندگی بودند.

اینفوگرافی زیر را مشاهده کنید تا متوجه شوید که هکرها چگونه از تاکتیک‌هایی مانند: خطاهای رمزنگاری، مهندسی معکوس، نبود احراز هویت چند مرحله‌ای، تزریق کد مخرب و فضای ذخیره ضعیف استفاده می‌کنند تا به درون اپلیکیشن‌های موبایلی رخنه کنند. همچنین چند پیشنهاد در خصوص دفاع از اطلاعات حساس شخصی ببینید. بهترین راه محافظت از اپلیکیشن‌ و کاربرانتان در مقابل یک حمله امنیتی بالقوه این است که از قبل برایش آماده شده باشید، قبل از اینکه خیلی دیر شده باشد.

امنیت اپلیکیشن‌های موبایلی + داده نما

جهت مشاهده داده نما در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید