Gerdab.IR | گرداب

حمله باج‌افزاری به شرکت گیگابایت

حمله باج‌افزاری به شرکت گیگابایت
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

شرکت گیگابایت که فروشنده‌ی سخت‌افزار رایانه‌ای در تایوان است، مورد حمله‌ی باج‌افزار قرار گرفته و هکر‌ها تهدید کرده‌اند تا در صورت نپرداختن باج، بیش از ۱۱۲ گیگابایت داده‌ی تجاری این شرکت را در دارک وب منتشر خواهند کرد.

به گزارش گرداب، این شرکت تایوانی که عمدتاً به داشتن مادربرد‌هایی با کارایی بالا شهرت دارد، در پیامی در وب‌سایت تایوانی خود (که در حال حاضر غیرفعال شده است) و طی یک تماس تلفنی خبر این حمله را تایید کرد.
سخنگوی این شرکت گفت که این حادثه بر روی سیستم‌های تولیدی تاثیری نداشته است. تنها چند سرور داخلی در دفتر مرکزی تایوان تحت تاثیر حمله قرار گرفته‌اند که بلافاصله حذف شده‌اند. در حال حاضر این شرکت در حال تحقیق در رابطه با چگونگی نفوذ هکر‌ها به سیستم‌های آن‌ها، سرقت پرونده‌ها و رمزگذاری نسخه‌های کپی شده از داده‌هاست.
 
باند RansomExx عامل این حمله‌ی سایبری است
 
شرکت گیگابایت نام مهاجمان را اعلام نکرد، اما نشریه رکورد توانست از طریق منبعی به صفحه‌ی این باند در دارک وب که در آن درخواست‌های خود را اعلام کرده بودند، دسترسی پیدا کند. در این وب‌سایت، اعضای کارتل باج‌افزار RansomExx، شرکت‌های قربانی را تهدید کرده و داده‌های کسانی که باج را نمی‌پردازند منتشر می‌کنند.
پیام این باند باج‌افزاری در وب‌سایت آن‌ها به شرح زیر است:
 
ما ۱۱۲ گیگابایت (۱۲۰، ۹۷۱، ۷۴۳، ۷۱۳ بایت) از فایل‌های شما را دانلود کرده‌ایم و می‌خواهیم آن‌ها را منتشر کنیم. بسیاری از این فایل‌ها حاوی اطلاعات و قرارداد‌های محرمانه (مربوط به اینتل، AMD و American Megatrends) هستند.
 
حمله‌ی باج‌افزار به دفتر مرکزی گیگابایت در تایوان جزو یکی از چندین حملات باج‌افزاری است که در طی چند سال گذشته به بخش فناوری تایوان ضربه زده است. قربانیان قبلی، شرکت‌های Quanta، Compal، Acer، AdvanTech و Garmin بودند.