Gerdab.IR | گرداب

پاي انگليس هم به جنگ سايبري باز شد

تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹

فرمانده جديد ستاد نيروهاي مسلح انگلستان گفت: «اگر چه امروز هم مي‌توان زيرساخت‌هاي يك كشور را با بمباران نابود كرد، اما امروزه اين كار به شيوه‌‌ جديد ممكن شده و آن همان حملات سايبر است كه خطر فراواني هم در پي دارد.»

انگليس در انديشه سرمايه گذاري جدي و گسترده براي انجام نبردهاي سايبر است.

به گزارش گرداب به نقل از وي تري، ژنرال ديويد ريچاردز فرمانده جديد ستاد نيروهاي مسلح انگلستان در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه توسعه امكانات براي موفقيت در اين نبردها از اولويت فراواني برخوردار است.

وي در اولين مصاحبه عمومي خود بعد از پذيرش اين سمت اظهار داشت: «قصد دارد به نحوي فعالانه‌تر براي بسط توانايي‌هاي اين كشور در اين حوزه تلاش كند. حوزه‌اي كه به تسليحات و درك خاصي احتياج دارد.»

وي افزود: «من اغلب به مردم مي‌گويم كه اگر چه امروز هم مي‌توان زيرساخت‌هاي يك كشور را با بمباران نابود كرد، اما امروزه اين كار به شيوه‌‌ جديد ممكن شده و آن همان حملات سايبر است كه خطر فراواني هم در پي دارد.»

پيش از اين دولت انگليس 500 ميليون پوند به تقويت توانايي‌هايي موجود براي مقابله با حملات سايبر اختصاص داده بود و قصد دارد اين رقم را باز هم افزايش دهد.

به تازگي و به خصوص با انتشار خبر حملات سايبري بي‌سابقه چين به وزارتخانه‌ها و ارتش آمريكا، انگليس هم بيش از گذشته احساس خطر كرده و سرمايه گذاري دراين زمينه را جدي گرفته است.

هشدارهاي موسسات امنيتي هم در اين زمينه تاثيرگذار بوده است.
 
منبع: فارس