Gerdab.IR | گرداب

استفاده هکر‌ها از لامپ‌های ال ای‌دی برای شنود

استفاده هکر‌ها از لامپ‌های ال ای‌دی برای شنود
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

هکر‌ها روش جدیدی را برای شنود مکالمات با ایجاد تغییراتی در روش قدیمی نظامی که با اسم رمز TEMPEST در آژانس امنیت ملی شناخته می‌شود، معرفی کرده‌اند. از ویژگی‌های این روش قدیمی، قابلیت استراق سمع با استفاده از میکروفون لیزری است که در دوران جنگ سرد با تابیدن روی پنجره انجام می‌شد.

به گزارش گرداب، نقطه ضعفی که این روش دارد این است که به راحتی قابل شناسایی است، زیرا پرتو لیزری باید روی یک سطح تابیده و آن سطح را روشن کند. اما با این حال، روش جدید معرفی شده به راحتی قابل شناسایی نیست.

حمله‌ی جاسوسی Glowworm چگونه انجام می‌شود؟

طبق ادعا‌های محققان امنیتی، Glowworm شکل جدیدی از حملات TEMPEST است که قابلیت بازیابی صدا با آنالیز پرتو‌های خروجی نور که از لامپ ال‌ای‌دی یک دستگاه ساطع می‌شود را دارد. این روش بر روی بلندگو‌های هوشمند و بلندگو‌های اختصاصی رایانه آزمایش شد که در آن ال‌ای‌دی‌ها مستقیماً به جریان برق وصل بودند و هیچ مانعی برای مقابله یا تنظیم ارتباط بین شدت پرتوی ال‌ای‌دی و برق مصرفی وجود نداشت.

برای استفاده از این روش که به راحتی قابل شناسایی نیست، از سنسور الکترونوری که متصل به یک تلسکوپ است، استفاده می‌شود. وقتی که از فاصله‌ی حدود ۳۰ متری (۱۰۰ فیت) به لامپ ال‌ای‌دی مورد نظر نشانه گرفته شود، می‌توان از سیگنال نوری نمونه‌برداری کرد. سپس، یک فرایند تبدیل نور به صوت انجام می‌شود که سیگنال صوتی اصلی و خود مکالمه را بازیابی می‌کند.

کاهش خطرات استفاده از روش Glowworm LED

در روش Glowworm تنها می‌توان از خروجی صدای خودِ بلندگو استفاده کرد و نه از دیگر صدا‌های موجود در همان اتاق. از آن‌جایی که در این روش نیاز به یک میدان دید واضح و مستقیم از لامپ ال‌ای‌دی است، کشیدن پرده‌ها و جابه‌جا کردن اسپیکر‌ها از محدوده‌ی پنجره‌ها یا چسباندن نوار الکتریکی روی لامپ‌های ال‌ای‌دی باعث می‌شود تا جلوی چنین حمله‌ای گرفته شود.

هرچند که این روش هوشمندانه و خارق‌العاده است، اما جایی برای نگرانی نیست. راه‌های بسیار ساده‌تری برای نقض حریم خصوصی افراد وجود دارد که شانس موفقیت آن‌ها نیز به نسبت این روش بیش‌تر است.