Gerdab.IR | گرداب

افشا شدن ۱۸.۸ میلیارد پرونده‌ی نقض داده در نیم‌سال اول ۲۰۲۱

افشا شدن ۱۸.۸ میلیارد پرونده‌ی نقض داده در نیم‌سال اول ۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

طبق گزارش جدید منتشر شده درباره‌ی نقض داده‌ها در نیم‌سال ۲۰۲۱، میزان وقوع این نوع حوادث ۲۴% کاهش داشته است.

به گزارش گرداب - در شش ماه اول سال ۲۰۲۱، ۱۷۶۷ مورد نقض داده گزارش شده است که مجموعا ۱۸.۸ میلیارد پرونده افشا شده‌اند. با این حال، کم بودن موارد گزارش شده درباره‌ی نقض داده‌ها به این معنی نیست که توان امنیتی در طول شیوع بیماری بهتر شده باشد.

معاون اجرایی در Risk Based Security به نام اینگا گودین می‌گوید: «میزان حملات باج‌افزار‌ها با سرعت بیش‌تری در حال افزایش است و خسارات جدی‌ای به سازمان‌های قربانی وارد می‌کنند. سرعت گزارش‌دهی به دلیل تحقیقات طولانی‌ای که انجام می‌شود هم‌چنان پایین است و مهاجمان از هر فرصتی که به دست بیاورند برای سوءاستفاده کردن از شرایط موجود بهره می‌برند».

او در ادامه گفت: «تجزیه و تحلیل حوادث مربوط به نقض داده در دو سال گذشته از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. در حالی که روند‌های فعلی تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده‌اند، اما ترفند‌های جدیدی نیز پیدا می‌شوند.

نحوه‌ی سودجویی مهاجمان تنوع بیش‌تری پیدا کرده است و در عین حال، با پیشگیری از برخی خطا‌ها می‌توان میزان افشای داده‌ها توسط هکر‌ها را تا حدی کم کرد. حجم داده‌های افشا شده هم‌چنان زیاد است و احتمال این که در آینده‌ی نزدیک تعداد آن‌ها به بیش از ۱۹ میلیارد برسد نیز وجود دارد».

منبع: Security Magazine