Gerdab.IR | گرداب

حمله‌ی سایبری به وب‌سایت دولتی صادرکننده‌ی ویزای فرانسه

حمله‌ی سایبری به وب‌سایت دولتی صادرکننده‌ی ویزای فرانسه
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

طی یک حمله‌ی سایبری به وب‌سایت دولتی ویزای فرانسه، داده‌های شخصی افرادی که قصد بازدید یا مهاجرت به کشور فرانسه را داشته‌اند افشا شده است.

به گزارش گرداب،  وزارت خارجه و وزارت کشور فرانسه که مشترکا این وب‌سایت را مدیریت می‌کنند اعلام کردند که این حمله‌ی سایبری در تاریخ ۱۰ آگوست رخ داده و به سرعت به آن رسیدگی شده است.

داده‌های افشا شده شامل آدرس ایمیل، نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت، شماره‌ی گذرنامه یا شماره‌ی شناسنامه است. به گفته‌ی وزارتخانه‌های دولتی، هیچ‌گونه اطلاعات حساس یا بانکی افشا نشده‌اند. هنوز گزارش دقیقی مبنی بر این که چه تعداد از افراد قربانی این حمله‌ی سایبری شده‌اند در دسترس نیست، اما در بیانیه‌ای آمده است که اطلاعات افشا شده هیچ کمکی به مهاجمان برای جا زدن خود به عنوان قربانیان اصلی و دسترسی به خدمات دولتی نخواهد کرد.

تحلیل‌گر ارشد امنیت سایبری در شرکت CybelAngel به نام دیوید سیگولا گفت: «داده‌های افشا شده بسیار مهم هستند. بسته به کشور مورد نظر و جدید بودن داده‌ها، یک پرونده می‌تواند در سایت‌های غیرقانونی (دارک وب) به قیمت ده‌ها یورو فروخته شود. از این داده‌ها می‌توان برای جعل هویت و در جهت انجام انواع مختلفی از کلاهبرداری‌ها مانند افتتاح حساب بانکی یا سایر فعالیت‌های مربوط به مهاجرت (مانند قاچاق انسان) استفاده کرد».

پس از حادثه

اطلاعیه‌ای به قربانیان این حادثه ارسال شده و توصیه‌هایی برای حفاظت از داده‌های شخصی و هویت آنلاین آ‌ن‌ها ارائه شده است. نهاد نظارتی حفاظت از داده‌های فرانسه، تحقیقات قضایی خود را در این رابطه آغاز کرده است. تعداد ویزا‌های صادر شده از سوی دولت فرانسه از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در دوران شیوع کووید-۱۹، تا ۸۰% کاهش یافته است.
منبع:
The Daily Swig