Gerdab.IR | گرداب

افشای اطلاعات دانشگاه "برایلان" رژیم صهیونیستی توسط هکر‌ها

افشای اطلاعات دانشگاه
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، هکری که از آسیب‌پذیری سایبری وب‌سایت دانشگاه بر ایلان سو استفاده کرده بود، حجم وسیعی از اطلاعات این دانشگاه را منتشر کرد.

به گزارش گرداب - در طی یک حمله باج‌افزاری اطلاعات وب‌سایت دانشگاه بر ایلان رژیم اشغالگر قدس در اختیار هکر‌ها قرار گرفته بود. این دانشگاه یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی است که در حومه تل آویو قرار دارد و به دانشگاهی با گرایشات شدید صهیونیستی شهره است. هکر‌ها از مسئولین این دانشگاه درخواست پرداخت غرامتی به ارزش ۲.۵ میلیون دلار داشتند؛ درخواستی که از سوی مقامات رد شد و در نتیجه هکر‌ها این اطلاعات را در فضای وب منتشر کردند.

این حمله سایبری حدود یک ماه پیش اتفاق افتاده بود. هکر‌ها در ایمیلی به مسئولان دانشگاه به آن‌ها اعلام کردند که سرورشان هک شده است. دانشگاه مرکزی اسرائیل با هکر‌ها مذاکره کردند، اما در نهایت حاضر به پرداخت باج نشدند. به گزارش رسانه‌ها اداره امنیت ملی اسرائیل و آژانس امنیتی شین به عدم پرداخت باج توصیه کرده بودند.

این اطلاعات لو رفته شامل اطلاعات شخصی دانشجویان و استادان این دانشگاه از قبیل اسامی آنها، آدرس ایمیل، نام کاربری و رمز عبور آنهاست. همچنین حجم وسیعی از مقالات دانشگاهی دانشجویان نیز افشا شده است. اطلاعات لو رفته در یک فایل اکسل در روز جمعه منتشر شده است.

منبع: المیادین