Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به نیروی دفاعی ایالت ویرجینیای آمریکا

حمله سایبری به نیروی دفاعی ایالت ویرجینیای آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

مقامات مسئول تایید کردند که حمله‌ای سایبری به گارد ملی ویرجینیا و زیرساخت‌های اطلاعات فناوری نیروی هوایی گارد ملی این ایالت انجام شده است.

به گزارش گرداب، بنا به اعلام سخنگوی گارد ملی ویرجینیا حساب‌های ایمیل نیروی دفاعی ایالت ویرجینیا و وزارت امور نظامی این ایالت تحت تاثیر حمله‌ای سایبری در ماه جولای قرار گرفته است.

آ. آ. پوریر رئیس روابط عمومی گارد ملی ویرجینیا گفته است که این سازمان در ماه جولای متوجه احتمال یک تهدید سایبری علیه نیروی دفاعی ویرجینیا شده است و سریعاً تحقیقاتی را با همکاری دولت فدرال و نهاد‌های امنیت سایبری فدرال و مسئولان امنیتی کشور آغاز کرده است تا متوجه عمق این تهدید شوند.

پوریر چنین می‌گوید: «این تحقیقات مشخص کرد که این تهدید حساب‌های ایمیل مربوط به نیروی دفاعی ویرجینیا و وزارت امور نظامی ویرجینیا که به دست اشخاص ثالثی قرار داشت را تحت تاثیر قرار داده و هیچ علائمی وجود ندارد که آیا زیرساخت‌های آی تی و یا سرور داده‌ها مورد نفوذ قرار گرفته و اطلاعات آن به سرقت رفته است یا نه. تحقیقات همچنان در حال انجام است و همکاری‌های لازم با دولت فدرال و شرکای فدرال صورت گرفته است تا تاثیرات دقیق و کامل این تهدید مشخص شود و اقدامات لازم پی گرفته شود».

وزارت امور نظامی ویرجینیا آژانس ایالتی است که از گارد ملی ویرجینیا، نیروی هوایی گارد ملی ویرجینیا و نیروی دفاعی ویرجینیا پشتیبانی می‌کند. نیروی دفاعی ویرجینیا نیروی رزرو داوطلبانه گارد ملی ویرجینیاست و به عنوان نیروی تقویتی در تمام عملیات‌های محلی گارد ملی حضور دارد.

در ۲۰ آگوست سال اخیر در بازار دارک وب اطلاعات سرقت‌رفته، حجم وسیعی از داده‌های سرقت‌شده از وزارت امور نظامی ویرجینیا قرار گرفت. در این سایت ادعا می‌شود که ۱ گیگابایت داده برای خرید قرار داده شده است.

متخصصان می‌گویند که در حالی که عاملان این بازار دارک وب، از روش باج‌افزار استفاده نکرده‌اند، بعضی از داده‌ها در وب‌سایت آن‌ها در طی حملات باج‌افزاری به چنگ آمده و برای مجبور کردن قربانیان به پرداخت باج علنی شده است.

منبع: ZDnet