Gerdab.IR | گرداب

هشدار حزب حاکم چین پیرامون قیمت‌های غیرمنطقی NFT

هشدار حزب حاکم چین پیرامون قیمت‌های غیرمنطقی NFT
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

رسانه‌های خبری داخلی چین که نماینده نظرات این حزب هستند، پیرامون کاهش شدید قیمت NFT‌ها بعد از فرو ریخته شدن حباب قیمتی‌شان به مردم هشدار دادند.

به گزارش گرداب - بنا به منابع محلی، دولت چین تعدادی بیانیه منتشر کرده است که بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT‌ها را در آن محکوم کرده است. این مسئله با وجود آن است تعدادی از بزرگترین موسسه‌های فناوری این کشور به دنبال حوزه‌های جدید رمزارز هستند.

این بیانیه‌ها نخست در داخل چین توسط روزنامه People’s Daily منتشر شد که به عنوان ارگان رسمی حزب حاکم چین شناخته می‌شود و سپس سایر رسانه‌ها در چین نیز این بیانیه‌ها را منتشر کردند.

در متن این بیانیه آمده است که «عقل سلیم به ما می‌گوید که در تراکنش‌های NFT حباب عظیمی وجود دارد و بسیاری از خریداران NFT که با انگیزه مالی آنرا خریداری می‌کند و صرفاً بر ارزش مالی این سرمایه‌ها متمرکز هستند، به جای آن که کیفیت‌های بصری آن محصول را در نظر داشته باشند، سبب‌ساز این حباب عظیم هستند».

بنا بر این نگاه هنگامی که شور و شوق بازار فرو بخوابد، ارزش مالی عجیب غریب بسیاری از محصولات NFT کاهش شدیدی خواهد داشت.

NFT‌ها نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست. این توکن‌ها اغلب در گیمینگ و محصولات هنری کاربرد دارند. هنرمندان می‌توانند محصولات خود را از این طریق به فروش برسانند.

مسئولان چین پیش از این نیز به مردم خود درباره قیمت غیرمنطقی این بازار هشدار داده بودند و بر هرج و مرجی که به دنبال خواهد داشت و مسائل امنیتی آن تاکید کرده بودند.

در آغاز امسال، دولت چین فعالیت‌های استخراج رمزارز را در این کشور محدود کرد.

بزرگترین شرکت‌های فناوری این کشور، هولدینگ تنسنت (Tencent) و هولدینگ علی‌بابا، طرح‌هایی را با تمرکز بر NFT توسعه داده‌اند و در این زمینه طرح‌های آموزشی و تحقیقاتی زیادی انجام داده‌اند و بسیار در این حوزه فعال هستند. ماه گذشته، تنسنت پلتفرم مبادله NFT خود با نام Huanhe را راه‌اندازی کرد. تنسنت به دنبال این است که سرمایه‌های NFT را با پلتفرم استریم موسیقی خود QQ Music ادغام کند.

مدافعان NFT در چین تلاش می‌کنند که در حیطه فعالیت‌های خرید و فروش باقی بمانند. به‌طور مثال تنها پول رسمی کشور برای تراکنش‌ها قابل استفاده است. به علاوه NFT‌ها را نمی‌تواند پس از خریداری دوباره به فروش رساند.

منبع: cointelegraph