Gerdab.IR | گرداب

در نشست مشترك آمريكا و فتنه گران؛

علل ناکامی فتنه 88 بررسي شد

تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۹

موسسه سياست جهاني و سازمان بين المللي "سي دي اس" روز گذشته ميزبان نشستي سياسي با رويكرد توجه به جريان فتنه سال 88 بود.

موسسه سياست جهاني و سازمان بين المللي "سي دي اس" روز گذشته ميزبان نشستي سياسي با رويكرد توجه به جريان فتنه سال 88 بود كه در آن علل و عوامل شكست جريان فتنه و همچنين چرایی عدم كاميابي آمريكا و اتحاديه اروپا در حمايت از فتنه شكست خورده سال 88 بررسي شد.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه خبري موسسه ورلد پاليسي، در اين ميزگرد كه با هدف بررسي علل و عوامل شكست جريان فتنه و همچنين چرايي عدم كاميابي آمريكا و اتحاديه اروپا در حمايت از فتنه شكست خورده سال 88 برگزار شد، "سباستين گراف" از بنياد هاينريش بل رياست آن را بر عهده داشت.

بنابراين گزارش، در اين نشست سياسي گروه مشاوره آمريكا-ايران، شبكه ملي امنيت، ديپلمات‌هايي از اروپا و آمريكا، آکادمي‌هاي ايراني و همچنين چندين نفر از سران فتنه كه پس از شكست خود در سال گذشته به خارج از كشور گريختند، حضور داشتند.

در اين نشست حاضران، ضمن مطرح كردن سوالاتي در خصوص عدم موفقيت حمايت‌هاي سران غربي از جريان فتنه به تبادل عقايد و نظرها در خصوص اقدامات كنوني براي تقويت اين جريان شكست خورده پرداختند.

گراف، رئيس اين ميزگرد سياسي در ادامه از مقامات آمريكا و اتحاديه اروپا خواست تا با همكاري يكديگر شرايطي را فراهم كنند كه سياست موثر و اثرگذار بهتري در خصوص ايران اتخاذ كنند.

در پايان اين ميزگرد نيز حضار به اتفاق حمايت خود را از جريان فتنه اعلام كردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران