Gerdab.IR | گرداب

آیا فیسبوک در انتخابات آمریکا مداخله کرده است؟

آیا فیسبوک در انتخابات آمریکا مداخله کرده است؟
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰

فرماندار فلوریدا، ران دی سانتیس، شخصا از وزیر امور خارجه، لورل لی، خواسته است تا درباره‌ی احتمال دخالت فیسبوک در انتخابات تحقیق کند.

به گزارش گرداب، طبق بیانیه‌ی منتشر شده توسط دفتر فرماندار در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر، این درخواست در پی گزارش‌هایی که وال استریت ژورنال منتشر کرده، ارائه شده است.

وال استریت ژورنال، اسناد مربوط به فیسبوک را بررسی کرد و اعلام کرد که این شرکت لیستی از کاربران VIP ایجاد کرده که محدودیت‌ها و قوانین فیسبوک روی آن‌ها تأثیرگذار نیست. این اقدام باعث شده تا بعضی از افراد نسبت به رقیبان خود از مزایای بیش‌تری بهره‌مند شوند.

فرماندار دی سانتیس در بیانیه‌ای گفت که اگر این گزارش صحت داشته باشد، فیسبوک قوانین فلوریدا را نقض کرده است. این حق شهروندان فلوریداست تا بدانند که فیسبوک چقدر بر انتخابات تأثیر گذاشته است.

سخنگوی فیسبوک، درو پوساتری، گفت که سیاست مورد بحث فیسبوک که cross check نام دارد در واقع برای مدیریت بهتر محتوا و درک مسائل پیچیده ایجاد شده است. او در ادامه گفت: «فیسبوک مشکل مربوط به cross check را شناسایی کرده و در تلاش است تا آن را برطرف کند. یک تیم اختصاصی برای بهبود نحوه‌ی عملکرد سیستم و طراحی مجدد cross check تشکیل شده است».

فرماندار فلوریدا در اوایل سال ۲۰۲۱، لایحه‌ی مربوط به جلوگیری از ممنوعیت فعالیت نامزد‌های سیاسی در رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. این لایحه بعد از آن پیشنهاد شد که حساب توییتری دونالد ترامپ مسدود شد. یک قاضی فدرال در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به طور موقت، جلوی اجرا شدن قانون فلوریدا را گرفت.