Gerdab.IR | گرداب

همکاری فناورانه ایران و بوسنی توسعه می‌یابد

همکاری فناورانه ایران و بوسنی توسعه می‌یابد
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰

با سفر هیات تجاری و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به بوسنی و هرزگوین، همکاری‌های فناورانه بین دو کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش گرداب، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در راس هیاتی تجاری به بوسنی و هرزگوین رفت. وی در نشتی با رئیس اتاق بازرگانی بوسنی و هرزگوین، رئیس اتاق بازرگانی فدراسیون بوسنی و رئیس اتاق بازرگانی سارایوو گفت: پتانسیل همکاری فناورانه بین شرکت‌های ایرانی و بوسنیایی وجود دارد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در ایران راه طولانی و پرفراز و نشیبی را برای کسب توانمندی‌های فناورانه و دستیابی به دانش فنی طی کردیم. بعد از انقلاب اسلامی و در طول بیش از ۴۰ سال اخیر، ما در ایران همواره برای توسعه علم و فناوری و نوآوری تلاش کرده ایم و توانستیم در بسیاری از امور مستقل شده و تجهیزات روز دنیا را بومی‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ما صاحب یکی از زیست بوم‌های نوآوری منطقه جنوب غرب آسیا هستیم و تلاش کردیم تا به فناوری‌های بسیاری دست یابیم، گفت: در حال حاضر از بیش از ۴۵ پارک فناوری، صد‌ها مراکز رشد و فناوری، مراکز نوآوری و دانشگاه در کشور برخورداریم و بیش از ۴ میلیون دانشجو در مناطق و در رشته‌های مختلف نمود خود را در بیش از ۶۴۰۰ شرکت دانش بنیان نشان داده است.

ملکی فر افزود: این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری از سلامت گرفته تا مواد پیشرفته و نانو، حوزه کشاورزی، ماشین آلات و ... به تولید محصولات خود می‌پردازند.

وی در ادامه وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان دانست.

سیزدهمین پایگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان ایرانی در شهر سارایوو صبح امروز در مراسمی با نمایش محصولات ۲۵ شرکت دانش بنیان افتتاح شد.

این پایگاه با حضور سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و سرپرست هیات تجاری و فناوری اعزامی از کشورمان به بوسنی و افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان اتاق ایران افتتاح شد و طی آن محصولات ۲۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی به نمایش گذاشته شده است.