Gerdab.IR | گرداب

حمله باج‌افزاری به هزاران مدرسه در آمریکا در سال 2021

حمله باج‌افزاری به هزاران مدرسه در آمریکا در سال 2021
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰

در سال ۲۰۲۱، بیش از هفتاد حمله باج‌افزاری رخ داده است که این باج‌افزار‌ها، هزاران مدرسه در آمریکا را مورد هدف قرار داده‌اند. شرایط ممکن است از این بدتر نیز شود.

به گزارش گرداب - سال ۲۰۲۱، سال حمله باج‌افزار‌ها بوده است. بعضی از حملات باج‌افزاری بزرگ مانند حمله به تأسیسات توزیع‌کننده گوشت JBS یا حمله به Colonial Pipeline که طی آن، روند توزیع گاز در سواحل شرقی آمریکا با مشکل مواجه شد، به اخبار ملی تبدیل شدند و حتی توجه رئیس جمهور جو بایدن را نیز به خود جلب کردند. اما درباره حملات باج‌افزار‌ها به مدارس آمریکا، کم‌تر گزارش می‌شود.

طبق آمار‌هایی که شرکت‌های Record Future و Emsisoft که یک شرکت امنیت سایبری متخصص در ردیابی و بررسی حملات باج‌افزار است، منتشر کرده‌اند، از اوایل سال ۲۰۲۱ تا اواخر اکتبر ۲۰۲۱، تقریبا هزار مدرسه در آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند که در برخی موارد، روند تشکیل کلاس‌ها با اختلال روبرو شده است.

یکی از محققان Emsisoft به نام برت کالو، لیستی از مدارسی که مورد حمله باج‌افزار قرار گرفته‌اند را در اختیار Motherboard قرارداده است. در این لیست، ۷۳ حوزه آموزشی قرار دارند که مجموعا شامل ۹۸۵ مدرسه می‌شود. به نظر کالو، احتمالا مدارسی هم هستند که نام‌شان در این لیست نیست پس انتظار می‌رود که تعداد قربانیان باج‌افزار بیش از هزار مدرسه باشد.

حمله باج‌افزاری به هزاران مدرسه در آمریکا در سال 2021

حوزه آموزشی Masquite در تگزاس که شامل ۴۹ مدرسه مختلف دیگر نیز می‌شود، حوزه دولتی هاورهیل در ماساچوست که شامل ۱۶ مدرسه و حوزه آموزشی ویزالیا در کالیفرنیا شامل ۴۱ مدرسه است که نام‌شان در این لیست آمده است.

یکی از محققان امنیتی در Recorded Future به نام آلن لیسکا می‌گوید که میزان حملات باج‌افزار به مدارس از سال ۲۰۱۹ روند افزایشی داشته است. هرچند خبر‌های خوبی نیز در این بین هستند. برای مثال، وقتی هکر‌ها به حوزه آموزشی Affton در میزوری حمله کردند، این حوزه مجبور شد تا کلاس‌های خود را برای یک روز کنسل کند، اما هکر‌ها نتوانستند به سیستم نفوذ کنند، زیرا این حوزه تقریبا به طور کامل با فضای ابری گوگل کار می‌کرد.

کالو می‌گوید که هرچند تعداد مدارسی که قربانی حملات باج‌افزار شده‌اند بیش از پیش است، اما حوزه‌های آموزشی کم‌تری مورد حمله قرار می‌گیرند. به نظر او، اگر حوزه‌های آموزشی بزرگ‌تر توانسته‌اند تا بخش‌های امنیتی خود را تقویت کنند، حتما حوزه‌های آموزشی کوچک‌تر نیز می‌توانند اقدامات مناسبی در پیش بگیرند. فقط لازم است تا به کاستی‌های موجود، رسیدگی شود تا همه مدارس و حوزه‌ها به منابع مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
در حال حاضر، مدارس هر هفته مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند و میزان حملات در سال ۲۰۲۱ بیش‌تر از سال ۲۰۲۰ بوده است. لیسکا می‌گوید که او به همراه تیمش در سال ۲۰۲۰ توانسته بودند تا ۶۵ حمله باج‌افزار که تقریبا هفتصد مدرسه را تحت تأثیر قرار داده بودند، شناسایی کنند.
منبع:
Vice