Gerdab.IR | گرداب

درخواست استرالیا برای محدودیت فعالیت کودکان در فیسبوک

درخواست استرالیا برای محدودیت فعالیت کودکان در فیسبوک
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰

استرالیا از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد تا برای عضویت کاربرانی که زیر شانزده سال سن دارند، از والدین آن‌ها رضایت بگیرند.

به گزارش گرداب - در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه ده میلیونیِ دلار استرالیا (هفت میلیون و پانصد هزار دلار آمریکا) خواهند شد. در بیانیه دولت آمده است که این قانون از شهروندان استرالیایی در فضای آنلاین و از حریم خصوصی آن‌ها محافظت خواهد کرد.

در پیش‌نویس قانون آمده است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باید از تمام اقدامات لازم برای تأیید سن کاربران استفاده کنند و در صورتی که به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا می‌کنند، دقت و توجه کافی به اطلاعات شخصی کاربران زیر سن قانونی داشته باشند.

مدیر سابق محصولات فیسبوک، فرانسیس هاوگن، اظهار داشت که اگر شرکت در شرایطی مجبور باشد تا بین منافع عمومی و منافع شرکت یکی را انتخاب کند، آن‌ها همیشه منافع شرکت را در نظر می‌گیرند. این اظهارات باعث شد تا استرالیا چنین قانونی را وضع کند.

درخواست استرالیا برای محدودیت فعالیت کودکان در فیسبوک

دیوید کولمن، دستیار نخست وزیر در امور بهداشت روانی و پیشگیری از خودکشی، می‌گوید که آیین‌نامه جدید از کودکان در برابر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی محافظت خواهد کرد. انگلیس نیز در سال ۲۰۲۱، قانون مشابهی را وضع کرد. مدیر سیاست عمومی منطقه‌ای فیسبوک، میا گارلیک، گفت که پلتفرم فیسبوک با استفاده از فناوری جدید، از قوانین وضع شده در استرالیا و انگلیس حمایت کرده و طبق آن‌ها عمل خواهد کرد.

استرالیا همیشه خواستار تنظیم مقررات بین‌المللی در زمینه اینترنت بوده است. در سال ۲۰۲۱، استرالیا قانونی تصویب کرد که طبق آن، گوگل و فیسبوک ملزم به پرداخت حقوق به روزنامه نگاران هستند. هم‌چنین طبق قانون دیگری، اگر پلتفرم‌های شرکت‌های فناوری تصاویر خشونت‌آمیز پخش کنند، استرالیا می‌تواند مدیران شبکه‌های اجتماعی را زندانی کند.

منبع:
TechXplore