Gerdab.IR | گرداب

يكي از قربانيان بمب اتمي آمريكا + عكس

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۹

ايران در حالي از سوي آمريكا و غرب براي فعاليت‌هاي هسته‌اي خود تحت فشار قرار گرفته كه هنوز هم هزاران نفر از مردم ژاپن به واسطه تنها بمباران اتمي تاريخ به دست آمريكا در رنج و عذاب فراوان هستند.

به گزارش گرداب، ايران در حالي از سوي آمريكا و غرب براي فعاليت‌هاي هسته‌اي خود تحت فشار قرار گرفته كه هنوز هم هزاران نفر از مردم ژاپن به واسطه تنها بمباران اتمي تاريخ به دست آمريكا در رنج و عذاب فراوان هستند.

بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي دو عمليات اتمي بودند كه در زمان جنگ جهاني دوم به دستور هري ترومن، رئيس جمهور وقت آمريكا، عليه ژاپن انجام گرفتند.

در اين دو عمليات، دو بمب اتمي به فاصله 3 روز بر روي شهرهاي هيروشيما و ناكازاكي انداخته شد كه باعث كشتار گسترده شهروندان اين دو شهر گرديد. حدود 220000 نفر در اثر اين دو بمباران اتمي جان باختند كه بيشتر آنان را شهروندان غيرنظامي تشكيل مي‌دادند. بيش از نيمي از قربانيان بلافاصله هنگام بمباران كشته شدند و بقيه تا پايان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات راديواكتيو جان خود را از دست دادند و برخي نيز هنوز به واسطه انتقال اين مواد مسموم از نسلي به نسل ديگر از تبعات آن عذاب مي‌كشند.

تصوير ارائه شده مربوط به يكي از قربانيان حمله اتمي آمريكا به هيروشيما است.







منبع: فارس