Gerdab.IR | گرداب

اقدام وزارت دادگستری آمریکا برای پرداخت خسارت قربانیان کلاهبرداری رمزارز

اقدام وزارت دادگستری آمریکا برای پرداخت خسارت قربانیان کلاهبرداری رمزارز
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰

در آمریکا، این بزرگترین بازیابی رمزارز‌های از دست رفته در طی یک کلاهبرداری به حساب می‌رود.

به گزارش گرداب، وزارت دادگستری ایالات متحده به دنبال برنامه‌ریزی برای فروش رمزارز‌های مصادره شده به ارزش ۵۶ میلیون دلار است که در ارتباط با پرونده کلاهبرداری پانزی بیت‌کانکت (BitConnect) مصادره کرده بود.

در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری اعلام کرد که کریپتو‌ی مصادره‌شده را به فروش خواهد رساند و فرایند را از طریق دلار آمریکا پیگیری خواهد کرد تا بتواند سرمایه لازم برای جبران خسارت قربانیان این کلاهبرداری را پیدا کند.

دولت آمریکا در حال حاضر به ارزش ۵۶ میلیون دلار سرمایه به شکل کریپتو در کیف‌پول‌هایش نگهداری می‌کند و به گفته این بیانیه میزان خسارتی که به قربانیان این کلاهبرداری پرداخت می‌شود، وابسته به حکم دادگاه خواهد بود.

وزارت دادگستری گفته است که این نقد شدن، بزرگترین بازیابی رمزارز کلاهبرداری از طریق ایالات متحده خواهد بود و بیت‌کانکت بزرگترین کلاهبرداری رمرارز در آمریکاست که برای آن پیگیری جنایی انجام شده است.

همچنان واضح نیست که رسیدگی دولت آمریکا به فروش رمزارز به ارزش میلیون‌ها دلار چه نتایجی خواهد داشت و یا این اتفاق چه پیامدی بر قیمت سرمایه‌های اصلی مانند بیتکوین خواهد گذاشت.

براساس داده‌های کوین‌تلگراف قیمت بیتکوین در حال ایجاد روند در حدود ۶۰ هزار است. این اتفاق پس از ریزش ۷ درصدی بیتکوین در روز سه‌شنبه می‌باشد.

عاملان پشت کلاهبرداری بیت‌کانکت مسئول عرضه ثبت‌نشده‌ای به ارزش ۲ میلیارد دلار هستند. مدیر سابق این پروژه گلن آرکارو به اتهام کلاهبرداری در ماه سپتامبر محکوم شد و به او فرمان داده شده است که ۲۴ میلیون دلار خسارت به قربانیان پرداخت کند.

اقدام وزارت دادگستری آمریکا برای پرداخت خسارت قربانیان کلاهبرداری رمزارز

کمیسیون بورس و اوراق بهادار یا سک (SEC) نیز علیه آرکارو و موسس بیت‌کانکت ساتیش کومبانی (Satish Kumbhani) شکایت کرده است که محل اختفای او نامعلوم است.

توافق سک با سایر افرادی که در این کلاهبرداری پانزی درگیر بوده‌اند، هنوز اجرایی نشده است و بسیاری افراد خطر حبس یا جرائم سنگین مالی پشت گوش خود می‌بینند، زیرا که در این سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه نقش داشته‌اند.

بیت‌کانکت که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، مروجان آن سرمایه‌گذاران را با وعده بازگشت پر سود سرمایه ترغیب کردند که از بیتکوین به عنوان وثیقه استفاده کنند تا بتوانند توکن این پلتفرم را قرض گرفته و با آن معامله کنند.

این پلتفرم استقراض در سال ۲۰۱۸ پس از فرمان توقف و مسدودی از سوی قانون‌گذاران ایالتی متوقف شد و بسیاری از سرمایه‌گذاران نتوانسته است که سرمایه‌های کریپتو خود را بیرون بکشند.


منبع: کوین‌تلگراف