Gerdab.IR | گرداب

نقض آشکار آزادی‌های مدنی در امریکا

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹

بزرگترین سازمان حقوقی غیرانتفاعی در امریکا‌، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، را به نقض حقوق شهروندان این کشور متهم کرده است.

انجمن‌های دفاع از حقوق مردم امریکا تاکید دارند دولت این کشور حقوق مردم را نقض می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی‌، بزرگترین سازمان حقوقی غیرانتفاعی در امریکا‌، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، را به نقض حقوق شهروندان این کشور متهم کرده است.

این سازمان موسوم به انجمن آزادی‌های مدنی در امریکا اعلام کرده است، دولت امریکا به صورت مرتب آزادی‌های مدنی مردم را با کنترل‌های غیرقانونی نقض می‌کند.

این انجمن سند نهصد صفحه‌ای را در این خصوص منتشر کرده است. بر اساس این اسناد، مکالمات تلفنی و ارتباطهای شهروندان امریکایی از طریق پیام الکترونیکی و دیگر وسائل ارتباطی به صورت غیرقانونی جمع آوری و نگهداری و یا توزیع شده است.

انجمن دفاع از آزادی‌های مدنی در امریکا تصریح کرده است: دولت امریکا در عملکرد خودش به صورت مشخص اعلام نمی‌کند که چگونه این اطلاعات را جمع آوری می‌کند و از آنها در جهت چه اهدافی بهره برداری می‌شود. کارشناسان امریکایی می‌گویند با آنکه قانونی در این خصوص در امریکا وجود دارد، کنگره و دولت از این قانون سوء استفاده می‌کنند.

به گفته شماری از حقوقدان‌های امریکایی، دولت امریکا به قوانین مطرح در این زمینه پایبند نیست. انجمن حقوق مدنی در امریکا از دولت امریکا به خاطر نقض قوانین مطرح در این خصوص شکایت کرده است.

منبع: واحد مرکزی خبر